Alla inlägg den 1 april 2014

Av Eva - 1 april 2014 20:20

 


I flertalet av de sälj & köpesgrupper som jag är med i på Facebook lägger folk upp massvis av bilder.

Bilder på saker som ska säljas. Men vill man verkligen köpa det? På många av de bilder jag har sett så är dessa saker bl.a skitiga, dammiga eller så är det stökigt kring saken/varan.

Jag vet inte.. Men jag känner inte någon större "köplust" om det inte ser fräscht ut.



När jag ska lägga upp en bild, då är det en procedur.. Ska jag fota EN bild kan jag lätt hålla på i uppemot en halvtimme. Jo, det är sant!  Men vanligtvis tar det nog lätt uppemot en kvart.

Rasmus skrattar åt mig hur jag beter mig, över en liten sketen bild! "Men herregud! Du ska ju bara knäppa ett kort!" Japp, och då måste det se fräscht ut!



1. Jag väljer var saken, jag ska fota, ska ligga.

2. Dammar eventuellt av ytan.

3. Fotar. Dåligt ljus..

4. Fotar. Det kom med ett hörn på en tidning..

5. Fotar. En kabel kom med..

6. Fotar. Det var ett dammkorn på saken..

7. Fotar. Fel vinkel..

8. Fotar. Nej, det låg snett..

9. Fotar. Nöjd.

10. Det ska se ordningsamt ut!


Om jag ska sälja något :

1. Jag tvättar/dammar givetvis av varan.

2. Jag försöker att inte bara lägga/ställa saken huxflux.

3. Jag ser till att det ser fräscht ut runtomkring.

4. Är det en sak som måste stå på golvet så dammsuger jag innan, gu´bevars om det är ett skräp just där! Gör om, gör rätt.

5. Det ska se ordningsamt ut!


Ja, det här är jag det.

Är jag ensam om att vara petnoga?




Av Eva - 1 april 2014 11:03


 

Precis, varför vänta?!



Idag hade jag ingen som helst lust att promenera.. Verkligen inte. Jag var småfrusen och tänkte ta en vilodag. Men hur det än det var så blev det en runda ändå   
Fast med facit i hand så skulle jag nog ha stannat hemma.. Jag tyckte att hur hårt jag än tog i och gick så kände jag mig som ett gummiband, eller som om det skulle ha varit sirap under skosulorna.

Trots omotivationen så gick det relativt bra, 6 km på 55 minuter   Dessutom känns det i kroppen!   


Nä, nu måste jag fixa ihop en lunch!


Ha de´gott! / Eva

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards