Direktlänk till inlägg 12 mars 2014

Vila eller inte vila

Av Eva - 12 mars 2014 09:17

 


Hur mycket än gärna vill idag när solen skiner så ska jag inte. Jag ska inte promenera idag. Nej, det ska jag inte. Eller, kanske jag borde det 'ändå? Solen skiner ju faktiskt idag, för första gången på länge!

Men jag borde inte promenera, jag bör vila.

På fyra dagar har jag gått nästan 2 mil.. Jag som hade tänkt att jag skulle ha gått denna sträcka fördelat under en vecka    


Varför jag inte har gått något under vintern?
För det första blir mina fötter för kalla, har enbart löparskor för sommarsäsong.

För det andra har det varit is, is och åter is på vägarna. Visst, jag testade att ha broddar på (de dagar det var relativt varmt ute), men broddarna flög sin kos. Skitbroddar..

Men nu när våren har kommit extremt tidigt, så har även jag tinat fram.


Faktum är att jag hade tänkt att köpa ett par icebug under vintern så jag kunde gå. Men de var för dyra (1800:- , i butiken där jag kollade) för något inköp och då har promenaderna, tyvärr, fått stryka med.

Det är fel. Kroppen mår inte bra av att röra på sig ryckvis. Egentligen. Det är bättre att röra på sig kontinuerligt, annars är det lättare att få problem med leder, rygg och knän.

Och jag är inte den som tar det lugnt när jag väl börjat promenera..   När jag är i full gång så blir det lätt 1-1,5 mil om dagen. Inga problem alls. Det är ju så skönt!


Sol eller inte, idag blir det en vilodag!   Punkt. Men jag vill ju, det bara spritter i kroppen nu   


Ha de´gott! / Eva


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 3 april 2018 13:02

Sedan jag skrev sist har det inte hänt mycket. Jag jobbar för fullt, men så jobbar jag heltid också. Utöver arbetet har jag ingen ork över till något annat. Jag är trött och slut. Den enda ork jag har går till familjen, men knappt det. Men snart är d...

Av Eva - 31 januari 2018 18:08

Nu har jag inte uppdaterat bloggen på någon vecka. Men jag har varit så trött! I helgen när jag jobbade så drog jag till med drygt 40 timmar, samt 60 talet mil i bil. Jag jobbar i hemvården   Men när jag la mitt schema sist så tänkte jag att jag sk...

Av Eva - 15 april 2014 09:31


      Nu har jag tagit ett steg längre. Jag har sökt jobb som personlig assistent. Och även en vän tipsade och skulle rekomendera mig om ett annat personlig assistentjobb!Jag har sett att det har funnits annonser ute förut, men det som har sto...

Av Eva - 2 april 2014 22:35


    Idag hade jag bara tänkt tagit det lugnt. Men hur det än var så började jag att känna mig låg.. Vad är bästa botemedlet mot det? Jo, en promenad. Det blev en mil i snabbt tempo - powerwalk! Eller ja, 4,5 km till en vän - drack kaffe och s...

Av Eva - 1 april 2014 20:20

    I flertalet av de sälj & köpesgrupper som jag är med i på Facebook lägger folk upp massvis av bilder. Bilder på saker som ska säljas. Men vill man verkligen köpa det? På många av de bilder jag har sett så är dessa saker bl.a skitiga, dammi...

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards