Alla inlägg under februari 2013

Av Eva - 5 februari 2013 18:31

Tänk, det slår ALDRIG fel! Tro mig.. Jo., EN gång har det felat. En! Det var veckan innan jul.

Varje gång jag ska få jobba fler dagar än en, så blir barnen sjuka. Det är såå typiskt! Varför kan inte sjukdomarna inträffa då jag är utan jobb?


Förra veckan då jag skulle få jobba flera dagar så blev Rasmus sjuk. Sedan jag, men jag jobbade ändå. Och nu är det Elias tur.


Men tack vare ett par fantastiska änglar, mamma & Arvid, så går det vägen ändå!

  Tack, vilka underbara änglar ni är   


Ni är värda mer, men varsågoda:


 

Av Eva - 2 februari 2013 18:36

 




I några dagars tid har jag inte mått något vidare - feber.

Ena dagen mår jag dåligt, nästa mår jag bättre, för att idag må riktigt krasst.


Och denna dag har varit allt annat än bra.. Jo, en stund mitt på dan var det hyfsat, då Elias och jag hade biostund     

Men sen har det bara varit blääää...


Och ikväll skulle vi egentligen till svärmor på middag, men tyvärr inskjuknade hon i magsjuka.


Så då blev problemet - vad tusan äter vi till middag?
Men se, det ordnade till sig ändå. Tack mamma för "bidraget" till middag  


Nä, dagen som varit har varit i gråtets tecken   Ett tag kände jag mig liten.. Jag hulkade sådär som man gör då man är liten... Det var hemskt, jag fick knappt någon luft och hyperventilerade.

Men till slut så gav det med sig. Tack och lov!


Såhär är inte jag annars! Bara nu då jag är allt annat än pigg..


Sedan att jag bor med en man som är rädd för att ge en tröstande kram gör absolut inte saken bättre... Och jag är precis tvärtom! Ser jag någon som mår dåligt vill och bara måste jag ge en kram. Jag vill trösta.

Jag kan inte bara se på när någon mår dåligt, jag mår dåligt själv.
Men han är en man som jag ändå fullkomligt älskar. Annars skulle jag inte ha gift mig med honom..

Men visst önskar jag att lite mer känslor kunde visas.... Såsom att kunna prata om känslor och visa känslor.
Men det kanske är för mycket begärt? Karlar kanske inte gör sånt!?


  
  

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards