Alla inlägg den 21 februari 2013

Av Eva - 21 februari 2013 22:34

"Du ska aldrig runka balle", det var vad jag hörde Elias säga häromdagen när han satt och kollade på youtube.


VAD är det han säger


Jag hade tagit fram Bert Karlsson´s "Hoppa hulle" som han satt och kollade på. Jag gick därifrån och när jag kom tillbaka hörde jag honom säga "Du ska aldrig runka balle". Jag höll på att smälla av!!
Killen är ju läskunnig, så..

 

Youtube i all ära, men inte för barn! Men jag låtsades som att jag inte hört honom och klickade lite fint bort det.



Av Eva - 21 februari 2013 20:03


 



Nu vill jag ha :


Nackmassage

Fotmassage

Ett upptappat varmt bad

Fredagkväll

Av Eva - 21 februari 2013 17:34

Natten och dagen i korthet:

23:15 - somnar.


00:23 - vaknar av att Rasmus ropar.


00:45 ca. - somnar.


04:57 - vaknar av att Elias säger att han inte kan sova. Han får komma till vår säng.


05:30 - somnar.


07:00 - vaknar. Eller hade jag ens somnat!? Kändes då inte så.. Men rejält skakis i kroppen var jag. Sovit hårt?


08:27 - skjutsar barnen till skolan i samma veva som jag ska fara och handla. Men kommer på att jag inte druckit kaffe. Får ont huvudet, rejält, om jag inte dricker inom ett par timmar efter jag vaknat.

Far hem och kokar kaffe.


09:00 - ringer försäkringsbolaget gällande Rasmus skador (axel och panna). Inser när jag sitter med dem att dessa olyckor har inträffat just den 13:e! Axeln den 13:e januari och pannan den 13:e februari.

Ringer kommunens växel och ber att de skickar mitt betyg från gymnasiet.


Sitter i telefon kors och tvärs, telefonkö hit och telefonkö dit..


10:15 - far till Ånge (sent om sider) och tankar bilen. Inser att fy helsike, vad dyrt det är att tanka egentligen!! Och som en bonus då jag har varit inne och storhandlat och kommer ut från affären ser att bensinpriset sänkts med 15 öre. Tack så mycket liksom..


Väl inne på ICA tappar jag en kasse rakt ned i golvet. Men jag skäms inte. Varför ska jag göra det? Alla har ju redan sett vad jag gjort..


11:45 - kommer hem. Packar upp alla varor. Gör en koll i både skafferiet, kylen och frysen och tänker vart fasiken är alla varor? Jag storhandlade ju!?


12:35 - dags att bege mig till "jobbet". Tur jag bor nära.. Börjar 12:45!


14:45 - slutar.


15:00 - far till vårdcentralen och tar bort Rasmus stygn.


16:00 - kommer hem och gör en latmanna middag - värmer färdig pizza...


17:30 - sätter mig vid datorn..


Kaputt, slut, off.. Tack och godnatt för mig..   Nä, just ja! Jag måste ju städa och tvätta och vika tvätt och...



 

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards