Direktlänk till inlägg 27 november 2012

Glåpord

Av Eva - 27 november 2012 22:38

Mitt mående har åkt berg - och dalbana de senaste två-tre veckorna.. De senaste åren? Trots promenader, som faktiskt får mig att må bra emellanåt.


Mitt mående har legat i focus på det här med att tycka om mig själv, att gilla mitt utseende.


Ena stunden har jag tyckt att jag ser "okej" ut, för att i nästa stund känna mig ful och fet.


Jag tror att det beror på att jag inte var den mest "populära" i skolan.. Om jag säger mobbing, så är det korrekt!


Att i stort sett varje dag få höra (glåpord) och bli utsatt (mössan avtagen i bussen vid avstigning, fått en rumpa visad på bussen vid avstigning, petad med käpp på, fått både is -och snöbollar kastad på, blivit jagad och de har skrattat då jag blivit arg) för av sina skolkamrater (inte alla!) sätter faktiskt förr eller senare sina spår. Jag mådde inte dåligt i skolan, utan det har kommit på senare år.

Och det har kommit nu.


Som nu - jag är väldigt missnöjd över mitt utseende.


Jag ser mig själv från två håll. Från ena hållet tycker jag att jag är ful och fet, men från andra hållet tycker jag att jag ser "okej" ut och att jag ser någorlunda bra ut.

 

Kanske därför som jag mår bra av komplimanger och att få uppskattning?



Nu ska jag inte fundera mer, sängen nästa..


 
 
Ingen bild

Lena

27 november 2012 23:00

Ja mobbing har jag med varit med om... retad att man är tjock,fet,julgris m.m Det sätter sina spår...känner som du brukar göra... Men försöker se framåt...Och du är fin som du är..//Lena

Eva

28 november 2012 07:32

Ja, man måste blicka framåt..
Tack Lena! :)

KRAM

 
Amelie

Amelie

28 november 2012 09:08

Att vara mobbad har jag oxå erfarenhet av! Men när jag var runt 20 så hamnade jag i en situation där jag "kastade" ut en av mina mobbare från min fest & skällde ut han rejält. Blev överraskad själv hur stark jag kunde bli ;) Lite senare kom den andre fram & sa att hon blev imponerad av mig om vad jag hade gjort & då fick oxå hon höra hur mycket hon hade FÖRSTÖRT mitt liv .......... nu efteråt så var det väldigt SKÖNT att få säga det till dom 2 & jag tror att jag har kunnat lagt det bakom mig. Men det visade sig att dom 2 var oxå mobbade i sin tur :( Så det går bara runt, runt ju!! Nu kan jag hälsa på dem & inte känna den stora skräcken!
Nu tänker jag : Jag tror inte att jag berättade det för någon hur de höll på med mig ..... så den stora grejen är nog att få alla att berätta & det är nog svårt!

KRAM <3

http://www.ameliespyssel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna-Maria

29 november 2012 00:19

Ja alla glåpord etc man fått höra och sånt man varit med om sitter djupt rotat inom en...kanske man inte tänkte på det första gången man tex fick höra att man var ful men efter att ha hört en sak många gånger så tror man ju till sist att det är så.
Jag fick ju höra att jag var både fet, ful och äcklig under hela min skolperiod och det är just så jag känt mig genom hela livet...och så kan jag känna än i dag vissa stunder.
Ord och handlingar kan sätta så djupa spår...
Ledsamt att du också varit med om detta....kram!
Och du....visst vet vi att vi ÄR fina människor?
Men det är en skillnad mellan att veta och känna.....i bland.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 3 april 2018 13:02

Sedan jag skrev sist har det inte hänt mycket. Jag jobbar för fullt, men så jobbar jag heltid också. Utöver arbetet har jag ingen ork över till något annat. Jag är trött och slut. Den enda ork jag har går till familjen, men knappt det. Men snart är d...

Av Eva - 31 januari 2018 18:08

Nu har jag inte uppdaterat bloggen på någon vecka. Men jag har varit så trött! I helgen när jag jobbade så drog jag till med drygt 40 timmar, samt 60 talet mil i bil. Jag jobbar i hemvården   Men när jag la mitt schema sist så tänkte jag att jag sk...

Av Eva - 15 april 2014 09:31


      Nu har jag tagit ett steg längre. Jag har sökt jobb som personlig assistent. Och även en vän tipsade och skulle rekomendera mig om ett annat personlig assistentjobb!Jag har sett att det har funnits annonser ute förut, men det som har sto...

Av Eva - 2 april 2014 22:35


    Idag hade jag bara tänkt tagit det lugnt. Men hur det än var så började jag att känna mig låg.. Vad är bästa botemedlet mot det? Jo, en promenad. Det blev en mil i snabbt tempo - powerwalk! Eller ja, 4,5 km till en vän - drack kaffe och s...

Av Eva - 1 april 2014 20:20

    I flertalet av de sälj & köpesgrupper som jag är med i på Facebook lägger folk upp massvis av bilder. Bilder på saker som ska säljas. Men vill man verkligen köpa det? På många av de bilder jag har sett så är dessa saker bl.a skitiga, dammi...

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards