Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av Eva - 26 augusti 2012 10:49

.... av efternamn? Ja, jag hade funderingar på att byta, men då inte till Lars efternamn - Olsson.


Min tanke var först, för flera år sedan, att om jag någon gång ska byta efternamn kommer det att bli efter min mamma. Min mamma heter Karin, hade då tänkt Karinsdotter.

Men innan vi hann gifta oss så var det en annan som gjorde det jag tänkt    Hennes mamma heter också Karin. Och jag vill inte "härma"...

Nej, jag behåller mitt "typiska" efternamn  - Svensson.

Av Eva - 26 augusti 2012 10:01

Nervös som igår har jag aldrig varit någongång tidigare! Helt ärligt.

Igår stod jag "brud" för allra första gången i mitt liv   


Jag friade på Alla hjärtansdag år 2010 till Lars, men det var inte förrän igår som vi slog till   Men efter 13 år som sambos, 12 år som förlovade, 2 barn och villa, så..


Varken Lars eller jag ville ha något stort "Pompa och ståt". Vi är inte dem personerna som vill stå i centrum..

Därför valde vi att enbart bjuda våra föräldrar!  

Men hur skulle vi lyckas utan att de skulle få veta något   

Ah, eftersom att Lars fyller jämnt så körde vi på att vi bjuder föräldrarna till kalas  

Vi bestämde att vi skulle viga oss på Mittpunkten samt då bjuda på lunch.


Sagt och bestämt, igår var dagen D inne!

Ojoj, jag var så sjukt nervös!!

Men allt gick bra, och det blev exakt så bra som jag hade tänkt mig   

Det roliga var att totalt överraska våra föräldrar   

 


      


Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards