Alla inlägg den 14 juni 2012

Av Eva - 14 juni 2012 21:34

 


 


Idag var vi på Rasmus skolavslutning. Och vilken otrolig tur vi hade med vädret! Hela natten hade det regnat så det var stora vattenlokar på vägen som man fick strutsa över.

Men så idag lagom till skolavslutningdags stannade regnmolnen upp och till och med solen lekte tittut en stund    Är det inte tur så säg!


Jag frågade Rasmus vad som varit bäst med dagen, han visste inte.. Men är det inte skönt att ha sommarlov tills jag börjar att jobba då?, frågade jag.

Nä, det känns inget kul att sluta skolan för jag får inget sommarlov. Jag ska ju vara på fritids hela sommaren..., säger Rasmus.


Nä, jag tycker inte heller att det känns vidare roligt att jobba när alla andra är ledig   

Men nu är det såhär att barnen behöver inte vara på dagis och fritids så mycket ändå i sommar!

Som mest kommer de att vara på dagis och fritids 3 dagar i sträck   

Annars är det 2 dagar i veckan.

Och jag kommer ju att tjäna P E N G A R  När gjorde jag det sist   


Nästa vecka är veckan då jag börjar mitt sommarvikariat. Kul! Men.. Jag börjar att jobba midsommarafton, samt midsommardagen  

Jaja, jag veeet. Det ger ju extra pengar förvisso, men jag hade mer än gärna velat vara hemma med barnen och fira midsommar med familjen istället   


Pepp nu Eva, pepp - midsommarafton samt midsommardagen ger ju EXTRA PENGAR!! Jaaa, underbart   


Nu sover barnen gott i sina sängar och själv ska jag ta mig ett glas rött och en skål med jordnötter   


P&K





Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards