Alla inlägg under april 2012

Av Eva - 12 april 2012 10:31

Det första som mötte mig i morse när jag drog upp rullgardinen var en strålande sol    Den kändes väldigt varm. Och jag hoppas att det så förblir idag!


Tänker idag bege mig på operation städa bil. Den är dessvärre inte städad sedan i... Nä, det törs jag inte säga   


Vi har ett stort garage som jag faktiskt kan köra in bilen i. Men som dessvärre är fullt med skräp och rat. Så där kan jag tyvärr inte köra in bilen  

Jag har erbjudit mig till sambon att jag kan städa ur garaget! Men då lämnas inga som helst garantier för vad som blir kvar och inte   

Men se, det går han inte med på..


Nä, nu ska jag fixa lunch till grabbarna! ...som flamsar på allt vad de orkar   Hur orkar de??

Av Eva - 11 april 2012 20:17

Alltså, jag ser verkligen fram emot att jag ska få jobba i sommar!

Det ska bli jäkligt spännande!! Och jäkligt kul!!


Det som jag nog allra mest ser fram emot är att jag som varit inom barnomsorgen sedan jag tog studenten, -96, ska plötsligt göra något HELT ANNAT!


Jag trodde aldrig att dem skulle ringa mig när jag sökte sommarvikariatet inom äldrevården/hemvården... Hur stor är chansen liksom att just JAG skulle bli "erbjuden" ett jobb   Jag som "bara" är barnskötare..


80% kommer jag att jobba, och det känns bra! Vill jag kan jag säkert ta på mig och jobba upp till 100%, men det är inget jag strävar efter.


jag.längtar.nu   




Av Eva - 11 april 2012 12:45


 


Igår blev resan bokad!

Stockholmsresan som jag nämnde för några veckor sedan är nu bokad!

Men det blev Östersund istället..      Nästan samma sak, vaa    


Vi blir 7 stycken som ska fara iväg. Som jag längtar nu!!


Och första helgen i maj ska jag iväg till S-holm på tjej-kusinträff!


Och samma vecka som Östersund ska jag på Vårruset!


Du sköna maj...   



Av Eva - 11 april 2012 11:10

3

Av Eva - 10 april 2012 19:44

  1. Sov tills jag vaknade.
  2. Fick veta att jag ska få jobba i sommar ( ).
  3. Har haft ork.

Av Eva - 10 april 2012 12:20

 


Vet inte vad jag ska säga..

Dagarna från i lördags till igår mådde jag som jag mådde.

Men idag är jag åt det rakt motsatta hållet?!


Jag tvättar för fullt, viker tvätt, bär undan tvätt och städar  

Vet inte när den energin infann sig sist...    


Men nu passar jag på medans energin finns!


Idag känns som en bra dag   

Av Eva - 9 april 2012 23:34

   

Märklig dag..

I morse mådde jag likt en stor katt+ .

Men ju mer dagen led mot sitt slut så mådde jag bättre och bättre.

Och gör det fortfarande!


Jag hoppas att jag mår lika bra, som jag gör nu, i morgon igen.


(Eller kan måendet ha något med allt påskgodis att göra?

Bara idag har jag fått sockerkänningar TRE GÅNGER!!

Jag höll armarna still men armarna och händerna skakade ändå   

Skyndade att stoppa i mig en frukt och drack vatten, då gav det med sig.


Hela jäkla påsken har jag stoppat i mig massor utav godis   

Och nu när påsken är slut och inget godis finns, så håller jag på

att "avgifta" kroppen på allt sött som den fått i sig.

Därav måendet och sockerkänningarna?)


 

Av Eva - 9 april 2012 13:08

 



Två steg fram, ett steg bak..


Efter inlägget i morse var jag sådär nära gråten igen.. Men det är bara att bita ihop.

Ena stunden nära gråt, nästa inte. Fram och tillbaka.


Nu känns måendet, för stunden, bra igen.

Bra.


Märkligt hur man kan må..


Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards