Alla inlägg den 26 april 2012

Av Eva - 26 april 2012 19:20

.. Men vad gör väl det? Händer det så händer det!

Det här är tredje gången det inträffar. Det är tredje gången som jag ska få jobba fler dagar än tre. Men vad händer? Jo visst, sonen insjuknar. Men barnen har inte varit sjuka sedan.. Ja, jag minns inte när de var sjuka sist. Längesedan var det! Men jag har ju bara väntat på det..


Jag nämnde för en person tidigare i veckan: "Det skulle inte alls förvåna mig om jag bli hemma med något utav barnen, bara för att jag ska få jobba hela veckan. Alla andra är och har ju varit sjuka så varför skulle just vi klara oss?!"


Elias sa i morse att han hade ont i halsen samt att han även hade ont i huvudet, men det gick över efter frukost.

Jag sa till på dagis hur det låg till..


Fick ett sms av mamma mitt på dagen att hon hade varit och hämtat Elias på dagis.

Sedan fick jag ett par till om att han hade kräkts    Men, han brukar nästan alltid kräkas när han får feber! 4 av 5 gånger..


Nu är det en riktigt klen kille vi har i soffan   Det enda han har fått i sig är några msk med jordgubbskräm.. Allt är bättre än inget.

Försöker även få i honom Resorb.

Är han dålig som nu, i morgonbitti får jag ta VAB. Annars kunde mamma ställa upp sa hon.


En stor stor eloge ska mamma ha! För oavsett om barnen är sjuka eller ej har hon ställt upp och passat dem.

Även svärmor ska ha en stor eloge, även hon har ställt upp vid sjukdom.


  Tack snälla, det är mycket mycket värt     

 




Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards