Alla inlägg under mars 2012

Av Eva - 9 mars 2012 21:21

Idag har varit en bra dag! Trots några få timmars sömn..


(Lars och jag hyrde Transformers 3 igår, men den var så jäkla seg att jag somnade och sov till och från hela filmen. Även Lars somnade.. Bortkastade pengar.


Sedan gick jag och la mig 02:15 och sov till 07:00 i morse. Vaknade av att barnen bråkade.. Fick såklart ont i huvudet tack vare sömnbrist och var tvungen att ta en 1 grams alvedon   )


Killarna och jag for iväg och åkte slalom ett par timmar. Det var så skönt att ingen utav oss alls ville fara hem  

Men eftersom att Lars och jag hade planer var vi tvungna att fara hem.


Efter vi ätit lunch sa vi till barnen att vi skulle ut och åka bil. Vilket vi i och för sig gjorde.. Vi for till Drakborgen!


Behöver jag nämna att jag är rätt mör i benen nu  


Först slalom ett par timmar och sedan ett par timmars klättrande på Drakborgen! Svettigt värre på Drakborgen...!!


Nu doftar det kaffe, bäst att ta mig en tår   

Av Eva - 8 mars 2012 20:49

Rasmus frågade mig vad jag hade handlat:

- Eeeeeh, njaaa... Eh, godis. (Vad skulle jag säga!!? Han såg ju vad jag hade i famnen! Jag dröjde mig kvar länge på bron ändå, då jag hade släppt ut Skorpan!)


- Vaa!?? Fusk!! Varför får ni äta men inte vi?!


- För att vi är vuxna och vi gör som vi vill... Men vi äter ikväll och så får ni äta i morgon. Och då får pappa och jag inget istället! Bra va?!


- Men det är fuskigt i alla fall...!



Ja, min son.. Det är mycket som är fuskigt..

...

Av Eva - 8 mars 2012 17:47

Superless.nu

Hela dagen lång...

 


Bara jag har ätit ska jag fara och köpa godis.

Ja, ni läste rätt - GODIS!

Kanske en l i t e n påse chips också.


Och så ska jag och sambon hyra oss en film ikväll,

om det inte är något speciellt på tv´n vill säga..


Vem vet, jag kanske blir på bra humör igen!

 




Av Eva - 8 mars 2012 10:19

?

Av Eva - 8 mars 2012 09:46

Less och likgiltig. Så känner jag mig och så har jag varit några veckor.


Trodde att när jag jobbade för några veckor sedan att jag skulle få mer ork och energi. För det har jag alltid fått förr! Men icke...


Jag har ingen ork att ta mig för något nu förtiden. Jag känner mig precis som jag gör när jag har min "down", men jag är inte nere, som jag är då.


Men jag kanske har någon "down" i alla fall.. Med tanke på att allt, precis allt, tar emot att göra.


Barnens rum är i totalt kaos, och jag skiter i det. Jag orkar inte ta itu med det.

Saker såsom att bädda sängen, hänga tvätt, duka fram till måltider, torka av bordet, barnen bråkar, jag är sur och vresig (för det mesta).. Listan kan göras lång..

Allt tar så förbannade emot att göra!


Det jag "orkar" göra är att sitta vid datorn. Det är min fristad.. Där kan jag fly undan alla måsten.


Vad är fel? Jag mår som jag gör när jag har en "down", men utan dåligt mående.

Eller..

Jag orkar inte busa med barnen, okej, det kan bli några desperata försök, men inget mer..


Men jag tror att det beror på brist på hjälp hemma, brist på uppskattning och BRIST PÅ (EGEN) EGENTID!



 

Av Eva - 7 mars 2012 20:30

 


Morr, sa pappan och la sonen i sitt gamla rum.

Där ligger han fortfarande kvar   

Av Eva - 7 mars 2012 16:32

Mästerkatten i stövlar kommer att visas på lördag i stället. Då kan eventuellt inte jag och Lars...

Jag funderar på om vi ska ha biokväll hemma ikväll i stället. Med tillbehör   Kanske, kanske att det går att hyra filmen via Telia!

Får kolla läget, annars får det bli en annan film i stället!


Jag hade ju halvt om halvt planerat in att jag skulle fara till stan denna vecka. Själv!

Men det blev bara kattskit av det   



Nä, ta och hänga en tvätt för ovanlighetens skull, kanske... 


    

Av Eva - 7 mars 2012 14:21


 


Om barnen kunde "uppföra sig och vara snälla" idag så hade vi lovat dem att de skulle få gå på bio ikväll, Mästerkatten i stövlar!


Och faktiskt, de har varit nästintill likt små änglar idag   (annat var det i måndags..  )


Men, ett stort MEN har kommit mellan.. Filmen har blivit inställd ikväll pga av leveransproblem.

Filmen kommer eventuellt att visas i morgonkväll.


Jag ropade in barnen och berättade om filmen och de blev såklart sura.. Det förstår jag.


Idag har det varit + 3* och strålande sol! Men med isande vindar..

Jag gick ut ett slag och satte mig, men blev tvungen att gå in igen, tack vare de bitande isvindarna..   Det var bara solens strålar som värmde.


Barnen är ute och leker fastän de tycker det är kallt ute. Jag gjorde iordning varm choklad och smörgåsar till dem, så lite varma blev de kanske.


Nä, nu ska jag gå ut till postlådan och kolla om jag har fått något roligt med posten. Det händer ju aldrig annars, så varför idag.. Men man vet ju aldrig!


Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards