Alla inlägg under mars 2012

Av Eva - 17 mars 2012 14:48

Barn är ärliga, eller hur var det nu igen...  


Elias: "Mamma, dina bröst ser ut som ögon. Som hängande ögon!"


Tack, precis vad jag ville höra   


Ungar...



Av Eva - 17 mars 2012 14:23

Killarna har varit änglar sedan igår morse (och sedan mitt vredesutbrott igår morse då jag skrek på dem och jag grät   Japp, mitt framför barnen grät jag..  


Men de fick då verkligen se att mamma inte bara säger att hon blir ledsen,

utan hon blir verkligen ledsen.

Fel, vad vet jag.. Men det verkar ha tagit skruv ändå.


De har sedan dess hört efter på vad som har sagts till dem och de har

varit otroligt duktiga   Tragiskt att skrika   )


Så dagen och morgonen har börjat bra med snälla barn, jag har gått rundan, dammsugit, duschat och avnjutit (avnjuter nu) en cider i solen. 

Fast Elias och jag var tvungna att gå in igen, då det blåser alltför mycket..


 


Ursäkta mig, men... På ren svenska - Fy, faan vilken härlig dag!!



Just love it  


P&K

Av Eva - 17 mars 2012 08:23

Helt sjukt vad denna vecka har susat förbi. I en rasande fart   

Tack vare att jag har fått jobba troligtvis   Men skönt som bara den att få göra rätt för sig! Även fast jag har varit trött och slut efter mina arbetspass.


Mycket barn = mycket ljud. Och idag klarar jag inte av lika mycket ljud som bara för något år sedan.. Kan det vara åldern? Eller så beror det på att jag har jobbat inom förskolan i 16 år! Till och från..


Jag vill bara gå undan när det blir för mycket ljud..


För ett par veckor sedan fick vi hem en liten katalog om diverse utbildningar. Bl.a fanns det en utbildning om Beteendevetare.

Det känns som att det vore intressant att läsa om människors beteenden! Men tyvärr ser framtiden inte ljus ut inom just det.

Jag får kanske fundera ett slag till på saken.


Som det känns så skulle jag nog vilja testa på att göra annat. Att jobba på förskola känns inte lika givande längre. Kan bero på att jag bara hoppar runt..   

Jag blir aldrig riktigt insatt. Jag får och har inte ett ansvar såsom jag hade tidigare. Jag känner mig inte lika behövd på samma sätt..


Även om jag har fått massor med beröm från många olika förskolor för just den jag är, så känns det som sagt inte lika givande.


Efter jag slutade gymnasiet (-96) efter att ha gått Barn och Fritidsprogrammet, började jag som ungdomspraktikant på en förskola, och fick då hoppa in och vikariera lite då och då.

Efter den tiden var slut (10 mån.) hoppade jag in allt mer och mer som vikarie.

Till slut hade jag jobbat ihop så mycket tid att jag blev fast anställd (-02).


Men tyvärr blev det överskott på anställda (arbetsbrist som det så fint heter), så jag blev uppsagd (-06).


Däremellan fick jag barn ( -03 och -06). Hade det inte varit för att jag fick barn hade jag troligtvis inte suttit där jag sitter idag, som arbetslös.


Skit samma, jag har två underbara killar i stället     



Jag vet inte vad jag vill syssla med.. Jag vill inte bara hoppa på något och sedan känna att jag ångrar mig!

När jag blir vuxen vet jag vad jag vill göra med mitt liv.


P&K








Av Eva - 16 mars 2012 21:41

Sitter nu här och har gjort mig snygg för... sängen.

Jag har tagit mig en lång, varm, skön och avkopplande dusch. Efter blev det insmorning (?) och myskläder på.

Nu sitter jag här med ett glas rött, nymålade naglar, chips (40 g.), och ett glas gott rödvin   


Ska strax bege mig in till soffan (där jag lär somna i vanlig ordning..) för att se Big brother. Inget att se egentligen, för de pratar bara massa skit om varann, Sipan är otroligt jäkla le, Rodney är slemmig etc.

Men det går inte att slita sig i alla fall! Konstigt nog..  


Dags att fylla på glaset, och se B.B


Trevlig kväll på er!


P&K



3

Av Eva - 16 mars 2012 19:28

  1. Strålande väder.
  2. Syskonen har varit vänner, sedan vi kom hem!
  3. Syskonen har inte flamsat vid middagen  
  4. Har stått på orbitreken.

Hoppsan, det blev visst 4 positiva    


Av Eva - 15 mars 2012 23:06

 



Likt alla dagar de senaste månaderna började även denna dag som vanligt med tjafs syskonen emellan.. Mamman fick ett utbrott (som vanligt...)

Efter mamman hämtat minste sonen på dagis och kom hem började syskonen att tjafsa igen. (Ovanligt? Nej..)


Mamman bestämde sig för att fara och hälsa på mormodern till syskonen. Väl där bråkade och tjafsade syskonen.

Minste sonen bestämde sig även för att reta mamman, varav att mamman fick ett utbrott.


Väl hemma igen och familjen skulle äta en middag i lugn och ro. (för det gör väl alla familjer!? Äter i lugn och ro?)


Men se, syskonen bestämde sig för att göra precis som alla andra dagar, de senaste månaderna, att middagen ska bli allt annat än lugn. I stället blir det ett enda stort kaos. Med tjafs, fjant och bråk.

Varför ha det lugnt och skönt när man kan krydda till det lite extra?!


Det slutar, eller börjar?, med att mamman går iväg från matkaoset. Sedan får pappan ett "litet" utbrott. Med resultat att även pappan lämnar matbordet.


När barnen har ätit upp och maten blivit sådär härligt vänta-med maten-för-länge-kall kan mamman och pappan sätta sig "i lugn och ro".


Sedan fortsätter minsta sonen att retas och mamman får ett monster-vidrigt-megagigantiskt utbrott och går och gör i ordning sonen för kvällen. Nattar honom och sonen sover så sött kl. 18:10!


Den äldre sonen somnar kl. 19:30.


Nu ska mamman och pappan i den familjen också sova..

3

Av Eva - 15 mars 2012 20:52

  1. Jobb i morgon igen  
  2. Gått rundan!
  3. Åkt slalom! 

Gud, vad jag känner mig pigg och rask idag   

Och dessutom så tror jag att vårkänslorna är här..    

Av Eva - 14 mars 2012 23:40

 



Jag måste nog vara en bland dem tråkigaste som finns.. Jag har ingen hobby    Det finns inget jag är sådär speciellt intresserad utav, förutom trädgården på sommaren.


För något år sedan tänkte jag att jag måste försöka "skaffa" mig just en hobby.

Jag tänkte att jag skulle ta och testa på Scrapbooking!

Det ser så fint och roligt ut, och det kan väl inte vara så svårt   Så för ca. 1 ½ - 2 år sedan köpte jag mig ett "nybörjar scrapbooking kit".


Men det låg väldigt länge i skåpet... Men så en dag tänkte jag att "Vad fasiken, fram med kittet. Det kan väl inte vara så svårt att snajda ihop något?!"


Fram med kittet på bordet, googlade fram några Scrapbookingsidor för att få några bra ideér och så var det bara till att börja.

Jo, eller hur... Knappast  


Nä, men så att.. Har Ni några bra och enkla ideér på hur jag ska komma igång så tipsa mig mer än gärna!

Eller måste man vara pysslig och kreativ av sig? För det är inte jag   


Vore ju som sagt roligt om även jag kunde "skaffa" mig en hobby..


Nu är det sängen som gäller! Har "sovmorgon" i morgon, får sova till strax före 07:00..

Go´natt   

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards