Alla inlägg under mars 2012

Av Eva - 19 mars 2012 09:44

Ego

Av Eva - 18 mars 2012 20:14

Satt och kollade på gamla profilbilder på Facebook, på mig.

Ja, vad ska man säga egentligen   


Dessa bilder är tagna med ganska precis ett års mellanrum.

Med början 2009 to.m 2012.


       



Av Eva - 18 mars 2012 19:52

3

Av Eva - 18 mars 2012 19:20

  1. Har avklarat rundan.
  2. Solen har varit framme.
  3. Jag har snaggat Rasmus.

Ni som inte vet varför jag skriver "Tre positiva - 3" så är det bara för att när jag har haft dåliga (eller bra) dagar, så måste jag försöka fiska fram något som varit positivt!

Åtminstone tre posisitva borde jag kunna plocka fram!

Av Eva - 18 mars 2012 10:20

Av Eva - 18 mars 2012 09:27

Sambon drog iväg till skogen så idag ska jag vara den duktiga hushållerskan  jag förväntas vara.

Drar han sitt strå till stacken ska väl inte jag vara sämre..


Jag ska städa, tvätta, baka, laga mat, putsa fönster och se till att allt ligger på sin plats, till han kommer hem igen

Nä.. Men de två första och lite av det sista måste jag försöka avklara..


Jag som vill ha ordning, har tröttnat på att jag ensam får sköta hemmet. Nu ser det ut som om en orkan har dragit fram här hemma.


Och bakom stängda dörrar ska vi kanske inte nämna något om   


Och när det inte är städat så mår jag dåligt, därav mina "downs" antar jag  

Eftersom att det är jag som ska sköta allt.


Det förväntas nog ändå av mig att det är jag som ska göra det då jag är ARBETSLÖS. Och som ARBETSLÖS har man många timmar på sig att städa och sköta hemmet?!


Och självklart måste sambon få lägga sig i soffan och softa när han kommer hem från jobbet då han har jobbat hela långa dagen!

Självklart.


Tilläggas ska att även när jag jobbar så är det JAG som har ansvaret över hemmet då också.


De få som varit här tror nog kanske inte att jag är ordningsam av mig. Men det är jag, innerst inne   


Jaaa, jag gnäller! Och låt mig göra det  

Jag blir bara så förbannade less på att det är just JAG som ska sköta sysslorna i hemmet. Sysslor såsom tvätt, städ, mat, barn.

Less på att jämt och ständigt bli tagen för given   


Sambon ser inte och bryr sig inte. "Jag ser inte" säger han, "du får säga till mig".

Säga till en vuxen karl???

Nä, varför då!?

Han måste skippa det där tunnelseendet, öppna ögonen och börja ta sitt ansvar som han faktiskt har!

Han bor ju faktiskt också här. Eller är det bara ett hotell?


Sedan det här med att visa uppskattning och bekräfta, det är överskattat   


Okej, nu säger jag för mycket. Han tar faktiskt sitt ansvar! Han jobbar ju faktiskt heltid i skogen och har nu farit iväg för att hugga ved, så vi slipper frysa till vintern!  

Bra där




alltidjävligtless.nu


 

3

Av Eva - 17 mars 2012 23:19

  1. Gått rundan.
  2. Haft en härlig dag.
  3. Plockat bort diskstället (som jag blev så le på!).

Av Eva - 17 mars 2012 22:50

Men herregud! Jag stekte fläskfilé och potatisklyftor i ugn till middag. Jag tyckte att när jag stod och stekte att det luktade.... bajs av köttet!   

Men tänkte att det ska väl kanske lukta så?! Eller så inte..

Till och med Elias reagerade!


När vi skulle till att äta kunde Lars ana någon slags lukt.. Vi slängde maten och stekte oss varsina hamburgare istället!

Skräp också   


Jaja, mat fick vi i våra magar och mätta blev vi!

Efter vi ätit middag skjutsade vi Elias till farmor/svärmor då han ville sova där.



Rasmus ligger till sängs, Lars ugglar i soffan vid datorn och

jag ugglar i köket vid datorn   Datanördar? Ja, kanske det, kanske   Men jag sitter inte alls så mycket som jag har gjort tidigare!

Finns annat att göra istället. Som att sova i soffan      

Näpp, nu ska jag ta och avsluta dagen. En dag som har varit underbart härlig   


Go´natt!






Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards