Alla inlägg under mars 2012

Av Eva - 2 mars 2012 20:13

I morse splittrades familjen..   Men dagen har ändå varit bra!


Idag skulle Rasmus skola på skoterutflykt och vi skulle hjälpa till att skjutsa. Det slutade med att det bara blev Lars som skjutsade.

Eftersom att Elias dagis (jaja.. förskola!) samma dag som skolan skulle åka Lilla Vasaloppet så ville givetvis Elias vara med och åka det!


Familjen blev splittrad på två håll, konstig känsla..


Efter att Elias åkt Lilla Vasaloppet for vi till mamma som hade bjudit dit oss på lunch - Egengjord kött-grönsakssoppa/gryta och nybakat nyttigt matbröd. Smaskens!  

Till efterrätt blev det nybakade hallonmuffins. Så goda! Jag lovar, jag åt iiiingen   

Jaha, där blev vi några timmar.. Som vanligt  


Väl hemma igen och efter vi fikat mellis for vi till svärmor. Väl där bjöd hon på gott fika!

Eh, jag åt ingen bulle om ni skulle tro det   

Äh, vadå, jag har ju gått ner 3 kilo på veckor så   


Det måste väl kompenseras, eller hur   


Kram på Er!!




Av Eva - 1 mars 2012 21:57

Ljungaverk är inte stort, det är bara ett litet samhälle. Endast ca 1000 personer som bor här.

Men efter att Ljungarocken var i somras, 2011, så blev Ljungaverk "större", lite mera känt liksom.


Tack vare det kändisutbud som gavs!

Det var kändisar såsom Graveyard, Dead By April, Imperial State Electric och Takida.


Omkring 2, 50 minuter in i klippet ser Ni lilla Ljunga´ från Ljungarocken i somras    



Av Eva - 1 mars 2012 11:45


    


Idag har jag kommit underfund med vad som får mig att må bra. Såklart barnen, men just att känna det där lugnet och känna en inre frid i kropp och själ.

Det är katter!


När jag var 6 år och skulle börja lekis (förskoleklass idag) fick jag min allra första egna katt - Kurran.

Sedan har det genom åren varit många katter i familjen, när jag bodde hemma.

Jag kan tyvärr inte räkna upp dem alla.. 1, 2, 3, 4, 5.....

Många har de varit!


Sedan jag flyttade hemifrån har jag haft ett fåtal bara, 3:e katten nu.


Katter får mig att känna ett lugn och en inre frid i kroppen. All inre stress som jag har kopplas automatiskt bort.


Varje kväll hoppar Skorpan upp till mig och lägger sig tillrätta i mitt knä.

Jag vet hur det blir när hon kommer till mig, så jag säger till Lars: Nu ska Skorpan & jag sova.

Och det slår nästan aldrig fel   


Jag blir så lugn och fridfull, alla måsten, den inre stressen, alla krav bara försvinner. Poof, borta!


Det är hos katter jag hittar min energi!



 

Av Eva - 1 mars 2012 08:12

  Idag (ikväll kl. 21:20) är det 14 år sedan min älskade "momma" gick bort   


  Älskar dig, saknar dig, tänker på dig..  Du lever kvar i minnet



Så liten plats en människa tar på jorden,

mindre än ett träd i skogen.

Så stort tomrum hon lämnar efter sig,

en hel värd kan inte fylla det.


Så litet ett människas hjärta är,

inte större än en fågel.

Rymmer ändå hela världen

och tomma rymder större än hela världen

ändlösa tomma rymdskogar av tystnad sång.




Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards