Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Eva - 5 mars 2012 23:40

Denna vecka som är hade jag så gott som planerat in att jag skulle fara till stan och shoppa en ny bh.

Jag är verkligen i behov av en ny, då dem jag har är FÖR stora och jag inte har en susning om vilken strl jag har! (Tack vare viktnedgång   )

Hade då tänkt att kosta på mig en lite dyrare och då även få hjälp med att pröva ut en som sitter bra.

Eftersom att vikten har rasat genom åren har även tuttarna gjort det   

  Definitivt inte min strl, men Ni fattar?!



Samt hade jag även tänkt shoppa ett par nya toppar/tunikor/tröjor.

Men, det ser inte ut att bli något av med det   


Rent ut sagt - Bajs   


Nu har jag gnällt, go´natt!

Av Eva - 5 mars 2012 20:33

I tisdags, förra veckan, var jag och provade ut nya bågar. Det skulle ta ca. en vecka tills de skulle bli klara.

Jag själv hade räknat med att kunna hämta dem nu på onsdag. Men idag vid fyra ringde de från Optikcentrum och sa att de var klara att hämtas!


Jag känner mig nöjd hittills, över valet jag gjorde! Men lite ovant är det allt, då jag först hade "oskyldiga" enkla bågar, sedan blev de lite mer "vågade" för att slutligen bli riktigt markerade.


     

Av Eva - 5 mars 2012 09:14

 



Var och varannan människa hör man och var och varannan status på Facebook ser man att folk är så sjuka.

Riktigt sjuka! Antagligen måste det väl vara influensan. En börjar det med att de kräks varav att de sedan får riktigt hög feber, ont i kropp och hals.


Men vi klarar oss?! Visst, det är ju riktigt bra att vi klarat oss  

Men varför ska just vi klara oss, när alla andra runt omkring blir dåliga.

Bra immunförsvar är kanske en förklaring     Och att vi är renliga av oss. God handhygien är A och O.

Vad vet jag.. Somliga blir sjuka ändå hur renliga de än är.


Men som barnen, de har fortfarande inte haft vattkoppor. När ska de få det? Fattas bara att de får det när de allra minst behöver få det..


I helgen fick jag ett litet "tips" på hur man ska bli smittad - Genom att ta i slemhinnan, i ögat.

Många sjukdomar får man genom ögonen, inte genom munnen som många tror.


Jag har alltid trott att många sjukdomar smittar genom munnen, men nu fick jag höra annat.


"Nu ska du peta Kurt-Nils i ögat så du också får vattkoppor". Nä, tror inte det, va   




Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards