Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Eva - 4 februari 2012 09:45

    

Barn är för ärliga och härliga    Mina killar tycker att jag inte är tjock, men att jag däremot har en "degmage"!


Jag pratar ofta med barnen om hur viktigt det är att man inte kan äta vad som helst. Eller ofta och ofta, men någon gång i månaden blir det.

De har även fått se på tv om tjocka människor. En ren tillfällighet bara!


Jag säger att äter man mycket vitt bröd, pasta, godis, dricker mycket dricka, och inte rör på sig blir man tjock.

Jag talar då av egen erfarenhet. Jag vill inte att de ska falla dit som jag en gång gjorde  


När jag träffade Lars ( snart 13 år sedan) blev det mycket godsaker såsom: Pizza, dricka, chips, godis och jag rörde inte på mig.

Idagsläget har jag gått ner ca 15-18 kg..


Som sagt, jag vill inte att barnen ska bli som jag en gång i tiden var 

Och kan jag försöka hjälpa dem en bit på vägen så gör jag såklart det. Som mamma har jag faktiskt ett ansvar.  


Är det rätt eller fel av mig att prata vikt och kost med dem fastän de bara är 5½ och 8½ år?

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards