Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Eva - 13 januari 2012 21:13

 


Jag känner mig trött, less och likgiltigt inställd. Och inte sådär glad som jag brukar vara..

Så har jag känt det en tid.


Det känns knappast som att "down perioden" skulle vara tillbaka, då blir jag otroligt trött tiden innan. Vilket jag inte är nu.


Utan jag bara känner mig rent allmänt less.

Dels beror det på att det är jag som har huvudansvaret över barnen till ca. 90%. Och dels är det för att det alltid är JAG som ska tänka på allt och göra allt.


Självklart blir det så då det är Lars som har huvudansvaret över att få in kosing till hushållet! ... Och jag är arbetslös.. Som arbetslös förväntas det väl mycket utav en   


Egentligen ska jag kanske inte gnälla.. Men jag känner för att gnälla och då gör jag det.


Som jag skrivit i presentationen är det skönt att få ur mig det jag har inom mig (och naturligtvis säger jag inte allt här).


Jag skulle behöva vara barnfri ett par dagar, bara få vara "Eva". Få koppla av och göra absolut bara det jag känner för att göra! Inga måsten - inga krav.


Kom inte och säg att jag "brukar få vara barnfri ibland"! Jo visst, jag får barnfri tid på kvällarna när jag går rundan (som tar 60 minuter att gå)! Och någon natt någon gång i bland.


Det skulle bara underlätta otroligt mycket för mig om jag slapp göra allt hemma! Vilken känsla det skulle vara!!

En stort berg skulle falla från mina axlar..



Av Eva - 13 januari 2012 19:29

Av Eva - 13 januari 2012 19:07

Idag har Elias testat "sina" slalompjäxor och skidor.

Jag tänkte testa honom, så jag sa till honom att sätta sig på hallgolvet med pjäxorna och sedan prova att resa sig upp   Tre gånger. Pöh, det klarade han ju galant killen! Tji, fick jag   


Sedan fick han även testa på att ha slalomskidorna, samt även testa att "ramla" med dem på och sedan försöka ta sig upp. Men det var svårare..


Sedan skottade jag snö och Elias lekte med både lastbil och sin snöslunga (ett styre från en 3-hjuling). Så nu har jag ont i armen, lyckat...



Nu myser barnen och har sitt fredagsmys (jag somnar på studs om jag sätter mig i soffan ) Före det duschade jag dem.

Nu ska jag bädda deras sängar plus våran.. Trevligt fredagsgöra   


Jaa, jag vet! Jag hade faktiskt kunnat haft det avklarat om jag hade gjort det tidigare idag. Men nu var inte fallet så.


Nä, trevlig fredagkväll på ER!


Av Eva - 13 januari 2012 18:57

Dessa odörer går bort för mig!

  • Svettlukt.
  • Farbrorlukt.
  • Människor som stinker rök.
Av Eva - 13 januari 2012 12:56

Till veckan är det dags.


Nu är Elias anmäld till slalomskolan som börjar till veckan på Getberget!


Elias börjar året innan vad Rasmus var när han började.

Rasmus var 6 ½ och Elias är 5 ½.


Vilket betyder att Rasmus har varit aktiv medlem i 2 år!

Shit, var har tiden tagit vägen   


Redan förra året sa jag till Elias att även han ska få börja slalomskola när det blir dags.

Och som han har pratat om det!


Såklart en längtan då han har varit och tittat på sin storebror

som svischar nerför backen!

Och nu äntligen är det dags för honom  


Elias har fått låna skidor och pjäxor utav en kompis till Rasmus.

Det tackar vi för!   


  Även jag ska börja åka slalom igen. Nästa vecka är det dags för "mammaslalom"   

Men detta år kommer jag att ha "nya" skidor - Carvingskidor   

13

Av Eva - 13 januari 2012 09:18

Fredagen den 13:e börjar bra! Det snöar i massor!!  

 


Fredagen den 13, ja.

Att just den dagen ska vara en otursdag är bara skrock.

Men skrock är skrock, och somliga tror på den ändå.


Visst reagerar jag över när fredagen den 13:e kommer, 

men inget jag bryr mig om   

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards