Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Eva - 9 januari 2012 22:42

Ständigt vill man (läs jag) ha något att se fram emot.

Är det inte helloween, så är det jul, är det inte jul så är det påsk, eller midsommar eller kalas eller semlor.. eller...


Nu när både jul och nyår har varit, vad ser man fram emot då?


För ett par - tre veckor sedan läste jag en väns blogg om att hon eventuellt skulle boka in ett medium för en privat seans. Och dem som var intresserad skulle höra av sig   


Om drygt tre veckor är det dags! Det ska bli otroligt spännande då vi är en liten grupp. Liten grupp - större chans att få kontakt   

Av Eva - 9 januari 2012 12:52

    



Efter att ha ätit onyttigt på helgerna och ätit fel på veckorna sedan ett par månader tillbaka måste jag nu ta itu med det. Jag har gått upp 2 kg..  


Det började med att jag hade en "down"-period och när jag väl mådde bra igen blev det jul. Tänkte att det är lika bra att köra igång igen efter att helgerna har varit!


Nu, med början på allvar idag, håller jag på att trappa ned med att äta fel på vardgarna och onyttigheter och svullandet på helgerna! 


Till frukost blev det keso och en klyftad blodapelsin

Kaffe hos mamma (och ett par nyttiga bullar )

Till lunch blev det ett par stekta ägg, stekt kassler och stekt tomat och en klick creme fraiché. Ett och ett halvt glas vatten.


Blev sugen på något sött efter maten, men visste inte vad jag skulle äta..

Jag tog och klyftade ner en blodapelsin (som är naturligt söt) med keso och vispad grädde. Givetvis drack jag kaffe till!


Som bonus smakade "blandningen" apelsinris   Som jag fullkomligt älskar!! Nyttigt och gott!


Nu ska jag ta och avsluta och hämta Elias som har varit första dagen på dagis sedan före jul.


För övrigt är det riktig vinter nu! Idag.

Jag ser på Facebook att det är många som tycker att det är kallt. Kallt  Det är ju bara -15.4*

Hade tempen passerat under -20* kan nog jag också hålla med om att det är kallt. Men inte när det bara är -15.4*


Nä, ut med Er och njut av att vi bor som vi gör! Vi har snö (dock för lite) och minusgrader.

Tänk om vi hade slask i stället.. Gud, så tråkigt   


Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards