Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Eva - 3 januari 2012 15:58

 




Elias fick nyss ett utbrott och skrek rakt ut " Helvete, jävlar, skit " Och skrek: "Jag viiiill tiiiiil kompiiiiis!!!!"

För att få uppmärksamhet...


När jag ignorerade hans ordval slutade han. Hans beteende gav inget resultat från min sida.


Men vad gör jag? Det är ett mycket oacceptabelt sätt som jag inte tolererar!


Det har blivit mycket toalettprat såsom bajs hit och bajs dit.. Och mycket flams och trams. Suck   Min 5-åring har tydligen blivit liten igen?!


Även Rasmus har hakat på sin lillebror med detta bajsprat och flams och trams  


8-åringen har också blivit liten?!

Jag orkar inte ta itu med deras sätt just nu.. Febern snor runt i huvudet   Och nu måste jag föröka riva ifrån till dem och även göra middag...


Jag som alltid annars river ifrån? Men det lär väl brinna för mig snart..  Sambon jobbar så där har jag ingen hjälp.



Av Eva - 3 januari 2012 09:54

Tack.. Idag väcktes jag av att Elias ropade. Fastän klockan var 9:00 och jag hade sovit ut (med 8 timmars sömn) kändes det som att huvudet var/-och är inlindat i bomull. Och huvudet "snor" (snurrar)...


Känner mig inte febrig, men tog ändå febern. Tog med örontempen som visade... 36.4? Tog i det andra örat och då visade tempen 36.2!? Nej, fel är det på den.. Dags att byta batteri, måntro!


Tog den termometer som ändå visar säkrast, den visade på 37.2 Feber.. Tack.. Jo, det är faktiskt feber för mig, när jag har 36.8 - 9 annars. Fastän graderna knappt stiger så känner jag av febern.. Har alltid gjort.


Nu sitter jag här och ska försöka ladda för att fara och skotta isbanan på skolan. Lotten ligger på oss denna vecka, samt fyra andra familjer.


Igår kom det så lämpligt massor med blötsnö lagom till denna vecka. Vi for aldrig igår och skottade med tanke på blötsnön.. Men med facit i hand skulle vi kanske ha gjort det. Med tanke på att idag är det -3* ute..

Ni kan ju bara tänka Er, blötsnö som frusit till  


Jag och en annan mamma med våra (sammanlagt 5) barn ska fara och skotta snart. Sitter det som berg får vi väl vänta till ikväll när karlarna jobbat klart.


Hej på Er..

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards