Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Eva - 1 januari 2012 19:22

Då har man minglat med societen då. Nä, riktigt så var det faktiskt inte!

Men jag kan väl få låtsas i alla fall  

För det kändes lite exlusivt med så många människor

och som var uppklädda från topp till tå!


Och mingelparty har jag aldrig varit på tidigare, så..


Mycket trevligt var det!

När vi kom bjöds det på champagne  

Två glas blev det  



Sedan bjöds det på snittar, som bestod utav.. vet inte. Men goda var dem! 


Efter det bjöds det på kaffe, avec (konjak - baileys) och tårta.

Självklart tog jag Baileys   


Bland dem inbjudna var även ett par som var och fotade från bl.a Dagbladet!

Får se om vi hamnar i tidningen eller ej i morgon   


(Igår gjorde jag en provsminkning,tills idag, som jag var nöjd över och hade tänkt göra den idag, men en stressad morsa med barnen hängandes i knävecken, så blev det inte som jag tänkt mig  

Så typsikt mig! ....Aldrig nöjd... )

Av Eva - 1 januari 2012 11:47

Jag avlägger aldrig nyårslöften och har aldrig gjort det.

Till vilken nytta? Nyårslöften är till för att brytas...

Men nu har jag avlagt ett!


*Jag ska återuppta mina dagliga promenader och äta nyttigt igen.


Under och efter min "down" avtog det så sakta det jag slitit för  

Men nu är det ett Nytt år och nya tag som gäller!


Med början... inte idag. Till veckan   


Jag kan inte bara bestämma mig för en dag utan det bara faller sig.

Fast å andra sidan har jag egentligen inte ätit så mycket onyttigt,

det är på helgerna som godsakerna trillat ner i magen.. 

Och promenaderna avtog så sakta  


Nya tag var det, ja!

Av Eva - 1 januari 2012 10:23

Ett år är nu passerat och ett nytt tar vid. Det känns som att det kommer att bli ett bra år! Hoppas och tror jag i alla fall.


Gårdagen firade vi hemma, likt alla år sedan vi fick barnen, men jag har inget behov av att fara iväg och fira nyår borta på något stort "galej". Inte när jag har barnen.


Jag tycker det är så mysigt att bara vara hemma med dem och likt alla andra år åt vi en traditionell tre - rätters middag.


Det blev sent för grabbarna, 00:30 la de sig och somnade på studs. De vaknade klockan 9:00 och klockan 10:00.


Snart ska vi skruda om för att gå över till Anders & Gunilla. Ska bli kul! Hörde det ryktas om att det var ca. 130 inbjudna    


Nu är kaffet klart och jag har dukat fram frukost (   ) till oss. Bäst att hojta till att det är fritt fram att äta nu!


(Jag stod i köket i några timmar igår, så det hade varit kalas att få slippa duka fram... Men man är väl kvinna och då ligger väl lotten på oss, eller   )


Ha en riktigt bra dag!

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards