Direktlänk till inlägg 9 december 2011

Underbara snö!

Av Eva - 9 december 2011 15:18

I natt skulle det sk. ovädret dra in. Det beräknades komma mellan 15-25cm snö.

Eller hur, va..

Men ca 8-10 cm. snö har det i alla fall kommit! Blötsnö dock  


I morse ville jag inte att Rasmus skulle gå till bussen då det blåste och snöade. På tvären!

Så snälla mamman skjutsade sonen till skolan i stället   


Då passade jag och Elias på att fara till mamma och fick oss lite

kaffe och saft i magarna.

Där blev vi ett par timmar.. Som vanligt.


Väl hemma och lunchen var intagen och uppäten gick vi ut.


Elias och jag tog på oss utekläderna och begav oss ut till all härlig snö som kommit!

Vi var ute ett par timmar tills hungern sa till att det var dags att gå in och fika. Det var så skönt ute att ingen utav oss ville gå in!


Några bilder:

Självklart måste man ju göra en obligatorisk snögubbe   

Nä, vänta.. Det är ju ett troll!

   

En värmande kram i vinterskrud.

 

Tadaa!! ... Moí.

Titt ut!   

 

Elias gömmer sig bakom (snö-) masken   

   

Självklart måste vi ju tända ljus, även ute   

   

Denna bild tog jag i kolsvarta mörkret. Blev inte alls bra   


Hoppas även Ni haft en bra dag!

Kram!!

 
 
Ingen bild

veronica

9 december 2011 16:15

Men vad fina mys-snö...troll :-) Hoppas snön blir kvar så man kan göra någon i morgon med Wilda. Jasså, Ni har det knapert i kassan ni med? Ja, det känns bedrövligt. Det är nu man vill leva i överflöd av gotta, o så blir det till att rensa frysen...
MÅSTE ses! Kramisar

Eva

9 december 2011 20:40

Men som tur är, har man såklart ett sparande! :) Knapert även där, men ändå ;)

Vi måste ses! Glöggkväll någon helg?

Kramis

 
Amelie

Amelie

9 december 2011 20:10

Blir avundsjuk ..... här kommer det inte att bli roligt om det blir minusgrader ikväll ..... bara plask, plask typ dyngsur liksom =P BLÄÄÄ =(
Fina snötroll!!
KRAM!!

http://www.ameliespyssel.bloggplatsen.se

Eva

9 december 2011 20:42

Jag fick ett sms från en vän i morse, som bor i närheten av S-vall, att det regnade där :/
Hoppas att det övergår till snö för Er också!

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 3 april 2018 13:02

Sedan jag skrev sist har det inte hänt mycket. Jag jobbar för fullt, men så jobbar jag heltid också. Utöver arbetet har jag ingen ork över till något annat. Jag är trött och slut. Den enda ork jag har går till familjen, men knappt det. Men snart är d...

Av Eva - 31 januari 2018 18:08

Nu har jag inte uppdaterat bloggen på någon vecka. Men jag har varit så trött! I helgen när jag jobbade så drog jag till med drygt 40 timmar, samt 60 talet mil i bil. Jag jobbar i hemvården   Men när jag la mitt schema sist så tänkte jag att jag sk...

Av Eva - 15 april 2014 09:31


      Nu har jag tagit ett steg längre. Jag har sökt jobb som personlig assistent. Och även en vän tipsade och skulle rekomendera mig om ett annat personlig assistentjobb!Jag har sett att det har funnits annonser ute förut, men det som har sto...

Av Eva - 2 april 2014 22:35


    Idag hade jag bara tänkt tagit det lugnt. Men hur det än var så började jag att känna mig låg.. Vad är bästa botemedlet mot det? Jo, en promenad. Det blev en mil i snabbt tempo - powerwalk! Eller ja, 4,5 km till en vän - drack kaffe och s...

Av Eva - 1 april 2014 20:20

    I flertalet av de sälj & köpesgrupper som jag är med i på Facebook lägger folk upp massvis av bilder. Bilder på saker som ska säljas. Men vill man verkligen köpa det? På många av de bilder jag har sett så är dessa saker bl.a skitiga, dammi...

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards