Alla inlägg under september 2011

Av Eva - 14 september 2011 16:21

---->  

Alla är som frågetecken. Ingen vet vad Rasmus "har".  



I morse ringde jag och skulle boka tid till Rasmus, men vi fick komma direkt.

När vi kom till vårdcentralen kollade först en sköterska på honom, men hon hade ingen aning om vad det var så hon kallade in läkaren.


Även han var som ett frågetecken. Han var tvungen att fundera och skulle återkomma om en liten stund.

Men nä, han hade ingen som helst aning om vad det kunde vara.

Något liknande hade han aldrig sett tidigare..


Han skrev en akutremiss ned till Barn-och ungdomskliniken.


Så bums iväg ned till sjukhuset.


Först träffade vi en sköterska, med två elever, som kollade temp och vikt. Samt kollade Rasmus ben   

Märkligt, tyckte även hon..


Strax därpå kom en STläkare in, och ställde "minst 73" frågor till Ramsus och kollade Rasmus ben, han visste inte heller vad det kunde vara.

Han gick iväg och skulle tala med en överläkare om vad det kan vara.


Efter några minuter kom överläkaren, med följe utav två.. praktikanter!?

Även hon klämde och kände på Rasmus utslag, men nä, hon hade ingen aning..


Rasmus skulle få göra ett blodprov för att de skulle kunna kolla blodplättar, blodkroppar, etc, etc..

Under tiden gick vi iväg och åt lunch.


När vi kom tillbaka fick vi träffa sköterskan och hon ville att Rasmus skulle lämna urinprov. Sagt och gjort.

När vi kom tillbaka till "vårat rum" kom ytterligare en läkare, från hud.


Han hade kollat på proverna och de var bra. Skönt!

Men ville att Rasmus skulle göra ett skraptest, för att se hur blodet koagulerar.


Så stövlade vi iväg igen då. Bort till Lab.

Där fick Rasmus ett "skrap" på armen.


När vi kom tillbaka sa hudläkaren att även det provet var bra.


Det de trodde att det kunde bero på är att Rasmus haft en infektion i kroppen och då kan de te sig på det här viset.

(fast han har ju inte varit sjuk...)


Men de visste inte med säkerhet att det var så, så de fotade Rasmus märken på benen och sa att vi skulle få en kallelse för ett återbesök om en månad.


Om det sker en förändring såsom att Rasmus får feber, blir förkyld, mår illa eller att utslagen blir fler och/eller breder ut sig så ska vi höra av oss direkt.


Ni som inte vet vad jag talar om så kolla tidigare inlägg från igår   


Jag hade tänkt att jag skulle ta mig en promenad ikväll, men jag vet inte jag..

Rasmus och jag har sprungit i sjukhusets korridor 7 gånger idag, så jag får se hur det blir..










Av Eva - 13 september 2011 21:30

Precis när jag skulle till att fara hem efter jag avverkat ett arbetspass, ringde bemanningen och undrade om jag kunde jobba i morgon. Ja, självklart kan jag det!


Glad i hågen över att jag ska få jobba ytterligare en dag, for jag hem och glad var jag tills Rasmus skulle lägga sig..


Han kommer ned och säger att det kliar på benen. Han säger att det är myggbett.

Jag kollar och ser att han har är.. blå? Likt blåmärken.

Jag säger till honom att det där är inte myggbett.

Arg blev han och säger att det är visst myggbett han har. Då det kliar så.


 


Efter googlande så tror jag mig ha hittat vad det möjligtvis kan vara! -----> Henoch- Schönleins purpura.


Bästa svaret och hjälpen får jag i morgon när jag ringer och beställer en läkartid!


Jag ringde bemanningen och sa som det var, vilket de tyckte var synd.. Men vad göra!?


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^

Dierkt efter jag kom hem från jobbet var jag så trött att om jag hade satt mig två sekunder hade jag blivit sittandes resten utav kvällen   

Vet Ni vad duktiga jag gjorde istället    Tog en timmes promenad i spöregn (läs hällregn)


Tyvärr är jag gjord utav socker så jag tog med mig ett paraply   



Jag hoppas det inte är något allvarligt som Rasmus har...   

Av Eva - 11 september 2011 23:15

Undrar om det börjar släppa nu!?

För idag kände jag för första gången sedan sommaren spårlöst försvann, likt in i ett svart hål, att jag faktiskt längtar tills det blir mörkare och mörkare!


Idag fick jag stor lust att putsa fönster och byta gardiner. Ta fram mer ljuslyktor och göra "höst".


Kom igen hösten, jag känner mig redo


Bara jag är/-blir ledig ska jag ta mig an fönstren   


Det känns skönt att det har släppt nu  


(Jag kollade efter ett tidigare blogginlägg och dök på det jag skrev om när jag fick "snutjag" efter mig. Det är 35 som gillade det inlägget! 35?!! Kul  )


Jag som skulle lägga mig för ett par timmar sedan sitter fortfarande uppe..


Jag skulle inte skriva mer ikväll, men det blev ett till inägg ändå.

Ni får antagligen hålla tillgodo med alla inlägg jag har skrivit idag, då jag med säkerhet inte kommer orka skriva när jag jobbat..

Tröttheten tar överhand.



Men nu säger jag väl godnatt igen..

Så godnatt på Er!

 

Av Eva - 11 september 2011 21:08

Rasmus frågade mig tidigare ikväll om jag har varit med om något läskigt någon gång.

Efter många tankar om jag skulle nämna något, så svarade jag:


-Ja, jag det har jag.

Rasmus: -Vadå?

Jag: -Jag har sovit i ett spökhus.

Rasmus: -Har du!??  

Jag: -Ja, men så länge vi var där hände det inte något. Inte vad jag minns i alla fall.


Jag berättade vilka vi var som sov där och att jag tyckte det var läskigt  

Samt visade på nätet vilket rum vi bodde i.


Jag sa till barnen att vi kanske kan fara dit till sommaren och fika där. Det ville dem   


Jag som inte ens kan titta på tv´n bara det blir lite spännande..

Skräckfilmer och rysare går bort direkt   

Jag inbillar mig saker i veckor och månader efter!  


Nog är jag lite "stolt" över mig själv som sov i Borgvattnet   


(Pst Bodil, har du fortfarande ont i skalpen     )


Nä, snart dags att lägga mig då jag ska jobba i morgon!

Go´natt på Er!



Av Eva - 11 september 2011 16:48

En kärnfamilj är en familj som endast består utav en man, en kvinna och deras gemensamma barn.


Om jag räknar hur många kärnfamiljer jag känner till, så är det lätträknat.


I dag är det inte många som håller sig kvar hos samma kärlek.

Jag tror att förr var folk rätt nöjda med personen de bodde och var gifta med.


Vad är det som gör att folk gifter sig inte bara en utan två och tre gånger?


Jag själv kommer inte från någon kärnfamilj.. Men min bror gör det.


Jag tycker att det känns skönt att mina barn kan säga att de kommer från en kärnfamilj!

Jag tror och hoppas att det kommer förbli så  



Av Eva - 11 september 2011 15:03

...det är idag det..

Tack och lov är det här enda gången det har blvit så här!


I morse åt vi frukost, för att efter ett tag äta äppelpajen som jag gjorde igår.

Idag fyller dessutom världens bästa mamma år idag så då for vi iväg dit för fika, såsom kaffe och tårta!

Lunch, vad är det?


Blää, jag känner mig alldeles konstig.. Men det är väl inte så konstigt då kroppen inte fått i sig såsom som den brukar.


Men jaja, någon gång ska väl bli den första..


Grattis mamma på din dag  

 


Snart dags för middag.. Tack och lov!


Kram på Er!










 

Av Eva - 11 september 2011 10:48

Igår for vi till stan och till dem bästa. Vi for till en utav mina allra bästa vänner och hennes familj   Kolla in hennes blogg vettja!

Där blev vi i flera timmar, som vanligt  


Det är märkligt.. Det är inte alls så långt till dem (--->10 mil), men ändå träffas vi så sällan   

Men de har fullt upp med sitt företag, familj, jobb, hus och hem. Även vi har fullt upp..

Helgerna bara svischar förbi likt en komet i ilfart.


Det här måste vi ta och försöka ändra på, eller hur Marie  



I morse hade jag planerat att gå en promenad, men när jag kikar ut så vräker regnet ned   och blott 8* på det.. Tack, men nej tack, jag tror jag avstår från promenaden. Kanske ikväll i stället!


Tro´t den som vill, men jag gjorde en äppelpaj igår innan vi for till stan  

Ja, den blev bra. Men den är inte så svår att göra heller. Nackdelen är att det är med massor utav mjöl och socker i   


Summa summarum är den dock väldigt mättande   

  Självklart ska det vara lite utav marsansås till   


Recept?

* 350 g. margarin

* 2 dl strösocker

* 6 dl vetemjöl

* 1 tsk bakpulver

* 1 krm salt


Smält margarinet medan du blandar de torra ingredienserna. Blanda samman och i en form.

Stick ned det du vill ha. Äpplen, rabarber, jordgubbar.. Etc.

Grädda i 225* mitt i ugnen, i ca 20 min.


Egentligen föredrar jag paj med havregryn i, då det känns lite matigare och nyttigare! Men då havregrynen är slut, fick det bli denna.


Kramelikram på Er!

Av Eva - 11 september 2011 00:37

Såå bra!!

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards