Alla inlägg under september 2011

Av Eva - 17 september 2011 21:00

Idag packade jag gott fika och så begav vi oss iväg på utflykt.

Vi for till något ställe i skogen där det en gång i tiden varit en stor gammal gård.

Lars räknade till att det funnits ca 10 byggnader där.


Några bilder från idag:


          Fikatajm!


     


Vi köpte korv som vi skulle grilla på något bra ställe. Men vi hittade inget.. Vi for hem i stället. Till vårat smultronställe, nere vid Ljungan!

                     

Knasiga och underbara bilder blev det  

Vi var ute till klockan var 20.00 Barnen hade väldigt skoj vid vattnet där de kastade stenar!


En fantastiskt bra dag! Trots att jag varit sådär.. off idag   


Hoppas Ni haft en bra dag   

Av Eva - 17 september 2011 11:20

Vem har ansvar över vilken middag det ska bli och att maten lagas, att barnen har rena och hela kläder i rätt storlek, läxan till barnet/en sköts, hemmet ser ordningsamt och trivsamt ut, att gården städas, etc, etc?


Ligger ansvaret hos mannen eller hos kvinnan eller är det kanske så att båda har ansvaret över det!?


Jag anser att ansvaret ligger på dem båda som skaffat barn och hus!


Men hemma hos oss ligger lotten på mig...

Hur ser det ut hos Er?

Av Eva - 17 september 2011 08:55

Lördagmorgon.

Vaknar upp och känner mig trött, i vanlig ordning.. Men vänta?! Det stämmer inte, spola tillbaka!


Lördagmorgon.

Vaknar upp och känner mig för en gångs skull pigg! Pigg eftersom att jag har sovit åtta timmar  

När klockan var 23.00 låg jag i sängen och somnade bums.

Jag var hutlöst trött igår..


Då jag var så pigg i morse klev jag upp och tog på mig "promenadkläderna" och snörade på mig promenadskorna. När klockan var 07.12 gick jag på promenad!

En kall sådan.. Det var endast 2.2* när jag gick och frost var det fläckvis.

Men det är ju den tiden vi går till mötes nu så..


Väl hemma blev det en tallrik gröt. Sedan blev det en varm och skön dusch och nu stundar en god mugg morgonkaffe  


Idag har jag planerat att vi ska på utflykt! Vart någonstans vet jag inte.. Men gott fika ska i alla fall packas i korgen   


Nu ska Facebook kollas av, så hej så länge!

Av Eva - 16 september 2011 19:44

Efter att ha jobbat en hel dag är jag nästan som vanligt trött..

När jag väl kommer hem tror jag inte mina ögon  


Jag välkomnas utav ett välstädat och fräscht hem, disken är diskad, middagen står på bordet, det är tända ljus i hemmet, sängarna är renbäddade, tvätten är tvättad och en del utav den är viken och undanlagd.

Det enda jag behöver göra är att sätta mig vid dukat bord och njuta utav det städade hemmet!

Ahh, vilken fantastiskt underbar känsla   Vilken underbar karl jag har som gjort detta, för mig?! Har aldrig hänt tidigare och kommer med säkerhet aldrig att hända igen...   





Synd att det bara är en dröm..  

Av Eva - 15 september 2011 22:01

Jag har aldrig i hela mitt liv varit ovän med någon.

Jo, en. Efter att jag öppnade munnen och sa halvt om halvt om vad jag tyckte så ogillades det utav honom... Men se, det har löst sig! Och nu är vi vänner igen


Men jag har dock en fiende. En som sluter mig i sin famn och har mig i sitt grepp

Jag förlorar alltid kampen..


Vem? Det är soffan jag talar om!!

Sätter jag mig i soffan går det endast 5 minuter så sover jag   

Nästan oavsett tid och dag så somnar jag som ett litet barn i soffan.. Bara det att barnen aldrig somnar i soffan, men det gör ju den dära mamman   


Så kvällarna här hemma är väääldigt tråkiga... Lars sitter i vardagsrummet och jag i köket.


Nu funderar jag på om jag ska lägga mig strax och kliva upp tidigare i morgonbitti för att ta en promenad   


Fast, sängen är ju skön den med på morgonen...!


Men oavsett, GO´NATT på Er alla!

Av Eva - 15 september 2011 21:20

Smickra mig, och jag kanske inte tror dig.

Kritisera mig, och jag kanske inte gillar dig.

Ignorera mig, och jag kanske inte förlåter dig.

Uppmuntra mig, och jag kommer inte att glömma dig.

Älska mig, och jag kanske är tvingad till att älska dig


/William Arthur Ward


***************************


Ett uppmuntrande ord under ett misslyckande är värt

mer än timmar av beröm efter framgång.


/Robert Martin


***************************


Att intressera sig för vad andra tänker och gör

är ofta en mer kraftfull form av uppmuntran än beröm.


/Robert Martin


**************************


Beröm är som solsken för den mänskliga själen:

vi kan inte blomma och växa utan det.


/Jess Lair


Av Eva - 15 september 2011 13:38

Igår kväll klagade Rasmus över att han ahde ont i handleden. Även i morse klagade han på att han hade ont i den.

Trots det skickade jag ändå iväg honom till skolan. Jag ringde och talade med personalen och sa som det var, att klagar han så kommer jag och hämtar honom.


När det gått en halvtimme sedan skolan börjat ringde fröken och sa att Rasmus hade ont.

Jag for iväg och hämtade honom, såklart.

Men han hade inte ont, fast han hade ont..

Där skon klämde var att han ville vara med kompisarna i skolan.


Han har svårt att greppa om saker, tex ett suddgummi.


Men jag är den mamman som tar det säkra före det osäkra och låter honom vara hemma en dag extra istället!

Även när barnen är sjuka är jag hemma till de har tillfrisknat att de klarar av att återgå till aktiviteter på förskola och skola!


Men tyvärr gör inte många så.. Det retar jag upp mig så otroligt mycket på   


Medan jag for till Ånge fick Rasmus vara hos mamma och Elias hade jag redan lämnat på dagis.


Elias ja. Han sade igår på förskolan att han hade ont i nacken och även till svägerskan sade han det. Även hemma..

I morse sa han en gång men inget mer. Tänkte att säger han något mer om nacken lämnar jag honom hos mamma.


Men nädå, på dagis hade han inte sagt något alls medan han var där. Märkligt Nackspärr?


Jag och svägerskan for upp till Jobb- och Coachmässan i Ånge. Där var det ett enda virrvarr med människor, papper och information utav utbildningar.


Väl där träffade jag på en som jag haft som handledare när jag hade praktik på förskola, i högstadiet.

Hon jobbar som arbetsförmedlare på A.f

Jag frågade henne om jag måste ha en till jobbcoach trots att jag precis avslutat tiden med den förra, och att jag fortfarande har lite kontakt med henne.

Men nej, det tyckte hon inte.


Okej....!? Yes   


Hade jag varit tvungen hade jag i så fall tänkt välja min brorsas kompis mamma som är jobbcoach. Även hon är urtrevlig, likt min cobbcoach jag precis haft!


Nä, nu ska jag skjutsa iväg Rasmus till en kompis.

Hej så länge   


Av Eva - 14 september 2011 21:00

Häromdagen fick jag hem en kallelse till en Jobb- och Coachmässa som arbetsförmedlingen har ordnat.


Syftet med den är att jag ska få träffa några utbildningsanordnare som har information om utbildningar. Samt även ett antal olika jobbcoacher som har information vad de kan erbjuda mig för coaching.


Eftersom att jag precis har avslutat min tid hos min jobbcoach så trodde jag i mitt stilla sinne att jag inte behöver ha någon fler jobbcoach.

Trodde jag, ja..   


När jag ringde och sa som det var, så tycker de att det är bara bra att jag väljer en till.


Det här gör arbetsförmedlingen bara för att ha så lite med oss arbetssökande som möjligt att göra med.

Vet inte alls om det är så, men det är vad jag tror!



"De kan hjälpa till med att hitta ett jobb till dig."

Jag sa att "jag har haft en toppenbra jobbcoach, Lena Näséen."

"Då är det bara att hoppas att du kommer att få en som är minst lika bra som henne då", sa hon och skrattade skämtsamt.


Jobb    Men hallå, finns det några jobb   


Ja, kanske ca 20 mil och längre bort..

Men jag tänker inte sälja vårat hus och rycka och slita upp barn och familj från släkt och vänner för ett jobb som jag kanske endast får behålla ett halvår. Glöm det!   


Här vill jag leva, här vill jag bo. That´s it!

Men söka jobb kan jag såklart göra   

Men flytta? Aldrig... 

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards