Alla inlägg under september 2011

Av Eva - 19 september 2011 16:20

Det är ett riktigt surt väder idag.. Men en perfekt väder för att få saker gjorda!

Jag hade planerat att jag skulle åstadkomma så mycket här hemma idag. Men icke  


Fast i och för sig så tillbringade jag förmiddagen med Elias och spelade spel   


Rasmus är skjutsad till en kompis, Elias sitter och kollar på Madagaskar (film) och jag ska börja med middagen.


Idag är det måndag vilket betyder att det snart är dags att fara iväg och svänga på kurvorna! Boom shakkalakka


Kram på Er!


Av Eva - 19 september 2011 13:58

Förra måndagen ringde jag vårdcentralen och ville beställa en tid. Jag förklarade att jag springvikarierar och enda dagen jag skulle kunna komma var som på onsdagen.

Sköterskan jag talade med förklarade att det inte går att ringa och besälla en tid till en annan dag.

Utan det är endast akuttider som gäller. Och för att få en tid ska man ringa samma dag.


Jaha, tänkte jag, jag får väl göra det då. Tänkte att jag ringer väl på onsdag (förra onsdagen) men då fick Rasmus utslagen, så jag satte mig själv i sista rum. Det blev inte av..


Jag ringde i morse klockan åtta och skulle boka tid idag. Tror Ni jag fick komma? Nej.

Förklaringen var att "på måndagar är det så struligt". Struligt? Är det struligt!?

Och har jag "väntat i tre veckor gör det inget om jag kan vänta en dag till.."

Är det inte en vårdcentral   Är det struligt att boka in patienter?

Jag har problem och vill komma för att få hjälp, så det inte blir något kroniskt/större besvär.


Men låt gå, jag fick en tid i morgon 10.40


Du som följer min blogg och vet varför hennes svar till mig var så, snälla jag vill gärna veta vad som kan vara så struligt att hjälpa sina patienter?!


Kanske de vill att patienterna ska byta vårdcentral..

Tanken har aldrig funnits, men nu känner jag mig grinig   


O.b.s sköterskan var inte det minsta otrevlig! Vill bara tillägga..

Av Eva - 19 september 2011 11:35

När förskolan är stängd för planeringsdag och storebror är på skolan passar jag och Elias på att sysselsätta oss  


   

   

Nu skulle jag göra mitt mitt-på-dagen-kaffe, men tror Ni.. Kaffet är slut  

Det blir till att sätta mig och Elias i bilen för att fara och  köpa mer!

Sedan efter att Ramsus har kommit hem från skolan ska vi bege oss till Bräcke och hälsa på min farmor.

Men, jag måste ringa och höra så hon ska vara hemma först..

Jag träffar inte henne så mycket.. Tyvärr. Fastän det bara är knappt 5 mil bort.

Skäms på mig    Men blir det då helgerna ska räcka till så mycket, det är förkylningar och vise versa. Men dock ingen ursäkt egentligen   


Fränstatripp nu då!

Av Eva - 18 september 2011 20:35

Men alltså.. Hahaha!!! Jag måste berätta!!

Igår var jag så trött att jag somnade sittandes vid datorn   


Igår när jag satt och kollade diverse sidor på både bloggplatsen och Facebook kände jag att ögonen blev tyngre och tyngre    

Jag loggade ut från både bloggplatsen och Facebook.


Tänkte att jag bara skulle kolla en sida till, klart.se, men innan jag hann söka fram sidan så... somnade jag till istället  


Trött har jag varit att jag nästan somnat vid datorn, men inte så trött att jag har somnat Ojojoj...


Igårkväll var det fröken Svensson som lade sig och somnade innan klockan ens var 23.00   Så sjukt trött har jag troligtvis aldrig varit!


Känner att jag är trött ikväll också. Troligtvis blir det en tidig kväll i kväll med.

Då blir det i så fall tredje kvällen i rad jag lägger mig innan klockan 23!


Nu ska jag fixa kvällskaffe till mig och Lars   


Kram på Er alla!

Av Eva - 18 september 2011 15:58

Idag är den segaste dagen någonsin..

Jag har knappt fått något gjort idag   Inte mer än tvättat ett par tvättar, dammsugit och tagit ur sängen (för byte). Och så fick vi fint kaffebesök, utav mamma   

Utöver det har inget blivit gjort..


I morgon ska jag vara hemma med Elias då hans förskola har stängt för planeringsdag.

Det är bara att hoppas på att inte bemanningen ringer och vill att jag ska jobba i morgon då..   


Ni undrar såklart hur det går med Rasmus utslag, då jag inte nämnt något om dem?!

De har blivit mindre i strl och färre!

Det var nog som (en utav) läkarna sa; att utslagen/blåmärkena kan bero på en infektion i kroppen.

Ett par morgnar nu så har faktiskt Rasmus varit hostig! Och med tanke nu på att utslagen blivit färre så..


Nacken är bra på Elias, det var antagligen nackspärr, och Rasmus handled är också bra. Det var säkert något tillfälligt bara.


Nu är det väl bara att invänta på rejäla sjukdomstider i stället.. Lars har varit krasslig och Elias har inte riktigt varit sig själv ett par dagar, men ingen feber.


Nä häpp, undra sa flundra.. Middags dags då.

Av Eva - 18 september 2011 12:27

Det är artigt att:


* Efter vi ätit säger vi -Tack för maten/-tack för fikat.

* När vi bjuder på något säger vi -Varsågod.

* Om någon frågar om vi vill ha mer säger vi -Ja tack, eller Nej tack.

* Vi erbjuder hjälp om dem vill ha hjälp med något.

* Vi håller upp dörren till dem som kommer efter.

* Vi erbjuder dem äldre, gravida eller funktionshindrade en plats på bussen.

* Att svara på tilltal.

* Öppna dörren till dem som inte kan.


Såklart finns det mer som hör till att vara artig! Men bara för att nämna några..


"Verkligt stora människor är framför allt artiga, omtänksamma och generösa - inte bara mot några människor i vissa situationer, utan alltid mot alla"


/Thomas J. Watson. Sr




Av Eva - 18 september 2011 08:34

...att vakna upp efter 8 ½ timmes sömn och fortfarande vara trött


Jag hade lätt sovit vidare om det inte varit för att Elias kom och lade sig i våran säng.

Där låg jag mellan Rasmus (som kom till våran säng, vid 6.30, händer aldrig annars) och Elias, under ett och samma täcke?! Gissa om det blev varmt   

Det var bara att kliva upp..


Här har jag nu suttit en bra bit över en timme för att försöka vakna till, men det går inget vidare...

Men kanske lite gröt och kaffe i magen får mig att piggna till!?


Vad är det med med mig? Igår natt sov jag åtta timmar, och sov då tills jag vaknade. Och inatt har jag sovit åtta och en halvtimme men är fortfarande trött?


Vi människor är ju duktiga på att gnälla och skylla från oss, så jag skyller väl på att det är höstens kalla och klara luft som gör att jag är så trött  


Ska äta nu och se om jag blir piggare.. Hej så länge!


Av Eva - 17 september 2011 22:07

 

Jag är så trött, så trött Idag igen..

Har varit trött nästan hela dagen..

Ska strax gå och stänga igen de grön-blå några timmar.

Vem vet, kanske det blir en promenad i morgonbitti igen   


Ska pussa go´natt på "gubben" nu..

Go´natt!

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards