Alla inlägg den 23 september 2011

Av Eva - 23 september 2011 18:30

Så är det fredag igen. Helt otroligt vad veckorna rullar undan! Snart är det jul   


Grabbarna myser på i vardagsrummet och själv myser jag på i köket   Jag vet hur det blir om jag sätter mig i soffan..  


I morse, hela förmiddagen och en bit in mitt på dagen kände jag mig som om jag hade blitt överkörd utav en ångvält.

Men när masken och peruken kom på blev jag nästan genast på bättre humör! Snipp, snapp är jag på bra humör nu   

Men dagarna då man känner sig sådär tillplattad klarar man sig lätt utan  


Idag är det tredje dagen jag försöker äta någorlunda nyttigt, bra.. You name it!


Likt alla andra gånger jag försöker utesluta kolhydrater (ris, potatis, pasta etc.)  blir jag så vansinnigt sötsugen!! Jag tror jag blir knäpp..  


Men allt går, bara viljan är stark! Fast nu till middag så syndade jag   

  Men ack så gott!


Nu ska grabbarna göras i ordning, det börjar en film på någon kanal strax!


På återseende!

Har jag inte sagt det? Men.. SKÅL då   

Av Eva - 23 september 2011 11:57

Idag känner jag mig som om jag fallit offer för en ångvält. Platt och överkörd.

Idag har jag verkligen inte fått något som helst gjort   


Strax efter jag skrev inlägget om nattskräck igår drömde Elias så jag fick springa upp till honom.

Jag satt hos honom en stund tills han "vaknat" och var avslappnad till han somnade, sedan kunde jag gå ned igen.


När det senare var dags för mig att gå och sova bar jag in Elias till sin säng. Skönt att få sova utsträckt i sängen, utan barn!


När klockan var 4.30 vaknade jag av att Rasmus ropade på mig. Han hade vaknat utav en leksak (en hamster Zhu Zhu som pep och pratade) den hade blivit kvar i sängen hans.


Jag sa godnatt till Rasmus och var på väg att gå upp igen, när Rasmus halvt om halvt var ledsen och ropade att han inte ville vara själv nere. Men jag proppsade på och sa att "det är ju natten, vi ska ju bara sova. Syns i morgon.."


Men nä... "Tårarna" satt verkligen där. Och en trött mamma, så.. Han fick väl följa med upp då.


När klockan var 06.30 kom Elias in till våran säng och ville också även han sova där. Jag försökte visa honom att det blir väldigt trångt eftersom att Rasmus sover där. Men icke   


Lars låg på sin sida, i mitten ligger Rasmus, bredvid Rasmus ligger jag och på kanten ligger Elias. Alla oss i en 1.60´s säng!!


Jag låg som en linjal mellan grabbarna.. Och trots att armen och axeln domnade bort lyckades jag ändå somna   

Nä, jag har sovit som en kratta i natt och i morse..


Vad ska jag göra för att få sova i fred??


Den som säger att "det är bara att lyfta bort barnen. Det spelar ingen roll om man är trött eller inte, det är bara att göra det ändå!"

Bah, wish me luck   


Är man trött så är man. Punkt!



Ska se om jag får mer gjort efter mitt mitt-på-dagen-kaffet är uppdrucket   



Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards