Alla inlägg den 22 september 2011

Av Eva - 22 september 2011 20:24

Jag tycker så synd om Elias... Inte lätt för honom att lägga sig när han är trött 


Han är rädd för sina mardrömmar, stackaren. Han säger att han inte vill drömma läskigt och så börjar han gråta  


Han har haft s.k nattskräck sedan ungefär 1-1½ veckas tid tillbaka. Av ca. 10 kvällar är det bara en natt han inte har vaknat/-drömt.


Dumma mig.. Men bara för att han ska somna fick han ikväll somna i våran säng


Jag håller tummarna att denna kväll kommer gå bra!


(Och Rasmus har kvar sina märken. Dock inte alls lika många, men de är ändå kvar.) 


Av Eva - 22 september 2011 13:08

Jag funderar hit och jag funderar dit. Lchf kan det vara något?


Just nu försöker jag att ändra min kost (för vilken gång i ordningen vet jag inte..)


Jag försöker att utesluta/-undvika kolhydrater i den mån jag kan, och försöker istället tillföra mer fett i min dagliga kost.


Hur det kommer att gå vet jag inte.. Det får tiden utvisa   


Nu till vintern är det ca 3 år sedan jag åt efter South Beach-dieten. Jag gick då ned ca 7 kilo på 2 veckor!


Men ju närmare våren och sommaren jag kom desto mer började jag att äta igen, och slutligen gick jag upp dessa 7 kilon   


Nu måste jag återigen försöka gå ned dem, vilket är betydligt lättare sagt än gjort!


Har DU någon erfarenhet utav Lchf? För -och nackdelar?


Jag känner en tjej som gått ned 13 kilo på ca 7 veckor genom att äta enligt Lchf! Hejja dig  


Jag vet att det fungerar. Men vad är just Din erfarenhet?

Av Eva - 22 september 2011 11:37

I morse for jag, mamma och Veronica på ICA där det är rotsaksvecka nu.

Endast 2.90 kg tar de för potatis, morötter, lök vitkål, kålrötter och rödbetor. Det gäller att passa på när det är billigt!


Likt gamla tanter stod vi där och trängdes i kön. Lite knuff här och lite knuff där..


Vagnar fanns det inga då i princip alla hade en varsin som de skulle fylla med rotsaker.

Men jag var så fräck så jag gick iväg till en äldre man och sa: "Nu ska jag vara fräck och fråga om jag får ta din vagn?!" Vilket jag fick


De som stod längre bak i kön uppskattade det antagligen inte.. Ärligt talat glodde de på mig med stora ögon --->  Haha!!!


Jag köpte inte så mycket.. Jag köpte något kilo potatis, något kilo morötter, en säck lök och ett vitkålshuvud.


Var i valet och kvalet om jag skulle köpa en låda potatis  Men då man kunde köpa på lösvikt gjorde jag det i stället!

Vi är urdåliga på att äta potatis.. Det blir nästan aldrig av   


Hungrig som en varg (hur hungrig nu en varg kan vara??) var jag när jag kom hem, då jag inte hann äta frukost i morse.. Så snabbt i med käk i den kurrande magen! Kaffe har jag också fått i mig, det blev en kombo utav allt idag: Frunch och morgon-mitt-på-dagen-kaffe!


Jag lär väl bli hungrig snart igen..

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards