Alla inlägg den 6 september 2011

Av Eva - 6 september 2011 16:47

Veckans första arbetsdag, utav fyra, är avklarad.

Oj, vilken skillnad det är att vara på förskola (dagis) och att vara i förskoleklass (f.d. lekis)!


I förskolan ska det bytas blöjor, torka rumpor, delas mat, inte lämna barnen utan uppsikt, styra upp när det blir djupare diskussioner, kolla så dem städar efter sig, etc.


Men här i förskoleklassen räcker det egentligen kort och gott med att bara kolla barnen. Eleverna är ju stora så de fixar ju allt nästan själv.

Såklart är man ju med dem, men dem kan man ju i alla fall lämna en stund.


Men att komma på ett ställe för första gången och alla intryck

som måste smälta in, det gör sitt till.

Randi (som jag jobbar med) tyckte att det hade gått väldigt bra för mig. Jag ser vad som skall göras.

Själv tyckte jag att jag bara fanns i bakgrunden mest hela tiden..


Men såklart att jag sträcker på mig när hon berömmer mig   



Nu när min första arbetsdag är avklarad och med alla nya intryck i skallen, är jag så trött   

Men jag har inte tid att lägga mig för en stunds vila.. Nej, nej, glöm det!

Nu ska mamma och Arvid bjuda på mat och sedan ska jag hem och byta om för ett träningspass, Latino moves.

Återstår att se om det är lika svettigt som passet igår   


Hej svejs.. lingon räjs!

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards