Alla inlägg under augusti 2011

Av Eva - 17 augusti 2011 09:14

I natt någon gång släpptes vattnet på rejält i Ljungan. Det är ett nästintill öronbedövande ljud! Man får verkligen skrika till varandra för att höra.

Ibland måste det släppas på då nivån är för hög i kraftstationen, ett par km längre upp. Och med detta regnande så..


 

Detta är vårat smultronställe, som även våra grannar

har hittat till.

De har röjt ur och fixat och trixat. Fint blev det!

 

Ni ser ju vad mycket vatten!

Där det annars bara rinner över murkanten.


Nu är frukosten avklarad och jag ska bara dricka upp mitt morgonkaffe så är jag laddad för en ny dag!


Kl. ett idag ska jag till min jobbcoach och öva på arbetsintervju. Precis som om det skulle finnas jobb!? Till mig? Knappast...

Men vem vet, drömmen kan ju gå i uppfyllelse en vacker dag, så lika bra att börja öva  


Igår med posten fick vi oss en lite tråkig nyhet. Rasmus ska inte få ha samma fröken nu när skolan börjar (23/8) som det var sagt och tänkt.. Hon ska vidga sina vyer och tar chansen att testa på något annat när hon får möjligheten, i tre månader (-ett halvår).


Det blir väldigt, väldigt trist   Men det är nog mest bara jag som tycker det! Rasmus verkar det inte gå någon som helst nöd på.. Tur det. 

De kommer att få nästan en lika så bra fröken nu, hoppas jag?! Jag vet andra som haft denna ""nya"" och de verkar vara nöjda!


Nu är kaffet uppdrucket, så bäst att börja med det jag skulle göra  


Kram på er!!


Av Eva - 16 augusti 2011 22:43

Jag är så sjukt sugen på att beställa en tröja! <--- Visst är den snygg!!


Men det får vänta någon dag...


Av Eva - 16 augusti 2011 20:54

Ja, denna dag har gått den med.

Visste inte först i morse vad vi skulle hitta på idag, men det löste sig ganska snabbt!


Först fick jag och grabbarna besök utav en vän och hennes båda grabbar, som är ett år före mina grabbar.


Direkt efter de farit hem for jag och grabbarna och hälsade på mamma på hennes jobb.

Sedan for vi en snabbis på ICA.

Hem och lagade mat.

Åt.

Tog en liten cykeltur med grabbarna bort till mamma och Arvid.

Hem och duschade barnen.


Så ja, den här dagen har gått den med   


Och vad ska hända i morgon då!? Det återstår att se..


Hoppas Ni haft en bra dag!

Av Eva - 16 augusti 2011 08:32

Nu är det andra dagen jag vaknar upp och det är grått, blött och trist ute.


Undrar vad jag och grabbarna ska hitta på idag...!?

Kanske baka en kaka? Jag som inte alls tycker om att baka   Men kanske en sockerkaka i alla fall...?


Hade jag haft pengar så hade jag utan tvekan farit till stan med grabbarna och shoppat kläder till dem (och mig   ) samt gjort ett besök på Drakborgen!  Men nu har jag inte det...


Elias sover fortfarande?! Men det var en något övertröttad kille som somnade med mamma vid sin sida igår också..


Rasmus och Elias var rent ut sagt... odrägliga igårkväll!

Elias kom uppspringandes ca 218 gånger och Rasmus låg och lekte och ropade och lyssnade inte alls på vad vi sa till honom  

 Men är man trött så är man, men dock ingen ursäkt.


Utgången blev igår kväll att Elias fick sova uppe i sitt (lekrummet) rum. Rasmus ropade efter Elias och var halvt smått hysterisk. Suck..


Efter jag legat hos Elias tills han somnade (vilket var ganska omgående!) var jag tvungen att gå ned till Rasmus och sjunga för honom tills han blev avslappnad.


Nä men, nu har Elias vaknat! Ska mysa med honom nu..


Kram på er!!

Av Eva - 15 augusti 2011 22:44

När jag var så där ca 9-10 år hade vi en motorcykel. Åh, vad kul det var att åka!

Men den sålde vi och gudars vad jag deppade över det...


För några år sedan så köpte min pappa (för er som inte vet så bor inte min pappa och mamma tillsammans) en motorcykel.


Herregud, har karln fått gubbsjuka   Vad ska han med den till?? Min pappa som är i övre medelåldern ska skaffa motorcykel!??


Men faktiskt, oj vad många mil han har tillbringat på den! Den är nog hans stora kärlek, näst efter Kicki   


Med början på förra året så blev Kicki en sk. spätta. Hejja Kicki, bra gjort   


Sist jag pratade med pappa nämnde jag att vad kul det skulle vara att få åka motorcykel igen.

Pappa var genast med på noterna! - "Men visst kan du det, du kan låna Kickis kläder".


Så nu är jag så otroligt jättesugen att fara ned till pappa så jag får åka hoj med honom!


Pappa, annars kan du också komma upp så jag får åka här   

Kram på´re pappa  

   

Av Eva - 15 augusti 2011 22:23

Av Eva - 15 augusti 2011 18:20




Raspigt ljud på denna... Men det går ju att stänga av ljudet och höra jublet i slutet   



Inget av detta har dock jag filmat!

Av Eva - 15 augusti 2011 16:52

Jag längtar efter att ha något roligt att längta efter.. Jag hade ju Ljungarocken, men nu då?


Jag vill längta efter att få göra., ja, vad vet jag...!? En tatuering, en resa, en fest, en konsert, en... En rolig händelse helt enkelt!


Men när, var, hur?


Jag känner det att jag behöver ha något att se fram emot. Livet går som lite lättare framåt då!


Först hade jag när Lars skulle ha semester, som jag längtade till. Men nu är han inne på sin andra jobbvecka efter semestern.. Och så hade jag Ljungarocken. Men den var i helgen..


Men nu då...?




Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards