Alla inlägg under augusti 2011

Av Eva - 26 augusti 2011 21:13

Hur gör man för att påkallla uppmärksamheten från polisen?

Det ska jag berätta..


Igår när jag och grabbarna var på väg till stan kom jag precis på efter jag kört förbi infarten till mamma och Arvid att det var lika bra att kolla katterna (då jag är kattvakt hos dem när de är utomlands).

Jag kommer till korsningen, inga bilar.. Bra! Så jag gör en u-sväng mitt i korsningen och far tillbaka.

Efter att jag svängt av vägen kommer.... polisen, EFTER MIG?!!   

Känslan som infinner sig i magen på mig då... Hjälp!!!!!   

Och så blinkar de med blåljusen att jag skall stanna!

Jag stannar och tar fram plånboken innan de ens hinner fråga efter det.. Gulp.. Nu åker jag på rejäla böter för att jag gjorde en u-sväng i korsningen   En olaglig säkert!


Jag vevar ned rutan så fort så jag tror veven ska lossna (ja, vi har en gammal bil...) Men försöker ändå behålla ett lugn.


Jag- Hej.

Polisen- Hej, vi vill kolla körkort och nykterhet.

Jag- Ja, visst. (Och ger dem körkortet.)

Polisen- Varför vände du därborta?

Jag- Jag är kattvakt till mamma och Arvid och nu är vi på väg till stan. Men jag kom på att vi måste kanske kolla katterna innan vi sticker iväg. För vi blir ju borta några timmar.. Därför jag vände. Men det var fel av mig!

Polisen- Nej inte då, du gjorde rätt! Du skulle kolla katterna och vände. Alldeles riktigt gjort av dig.

Och vill man påkalla polisens uppmärksamhet så gjorde du alldeles rätt.

Jag- Jaha, eeh, okej..  

Polisen- Är det din bil?

Jag- Ja. (fast den står ju på Lars...   )

Polisen- Och den är okej?

Jag- Ja.


Och så fick jag blåsa. Och ena polisen går i väg med mitt körtkort för att kolla upp det..


Jag- Det är bra att ni visar upp er. Var längesedan jag såg er här.

Polisen- Ja, jag är ny i Ånge så vi är ute på en tur så jag får se lite.

Jag- Ja, lite sightseeing. (Men åååh, hur dum får man bli )

Polisen- Ja visst.


Allt var i sin ordning. Puuh    

Och polisen var väldigt trevlig!


Behöver jag nämna att jag var rejält skakis efter    



Nä, nu ska jag softa i soffan (sova?)..


Kramis!!

Av Eva - 25 augusti 2011 12:30

När ekonomin styr, så får tyvärr vissa saker utebli..


Vad jag skämdes i morse....

När jag lämnade Elias på dagis var det galonkläder som gällde, då det har regnat.

Galonkläder, ja men eller hur..

De galonkläder som Elias har på dagis är i strl. 100.. Strl. 100   Hallå, han som har strl.  122/128!!

Han kunde ha dem, men det var inte mer heller...


Och stövlarna som han hade i våras/somras gick sönder så han fick (i vanlig ordning) ta ett par efter Rasmus som är i strl. 33, alltså två strl. större än vad Elias har   

Pinsamt så det förslår   


Idag har stämplingen kommit.. Pengar på mitt konto, tjohoo   

Nä, nu jäklar ska fröken Svensson ta sig en sväng ned mot Birsta och måtte bara inte köpjävulen flyga i henne nu    


Ungarna måste ha kläder, så är det bara!

Kläder och skor är vad de måste ha, och nu när det är pengar på kontot måste jag passa på.


Herregud, vad jag lämnar ut mig ibland... Men ja, så ligger det till  


¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨

Dagens positiva, hittills:

* Pratade med en kär god vän så länge att

batteriet tog slut   

* Pengar på kontot!


¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨


Kramis.....

Av Eva - 24 augusti 2011 21:02

..på hur bra du är på svenska?  

Jag gjorde ett test, som är helt gratis.

Lite kul var det faktiskt   

Kolla in sidan här!

Av Eva - 24 augusti 2011 19:38

"Vissa människor minns man gärna,

men andra gör man sitt bästa för att glömma."


Så sant!


(Såg denna på Facebook, och tyckte den var så bra så jag var tvungen att spara den..)

Av Eva - 24 augusti 2011 09:29

Igår kom sambon hem sent, så det blev inte mycket pratat med honom igår...Och i morse drog han iväg tidigt igen, till "fjällvärden".. Blir antagligen lika sent ikvälll igen..


I natt har jag inte sovit bra, fastän jag behövde sömnen.


Jag hade inte sovit länge förrän jag vaknade av att Elias drömde något. Han var arg, ville inte att jag skulle vara där, han ville att jag skulle vara där, jag skulle lägga mig hos honom, jag skulle inte, han ville igen och när jag väl lagt mig där, så lyckade jag somna och sov hos honom i två timmar!


När jag vaknade kändes ena benet nästan som att det var bortdomnat. Inte skönt!


Sedan gick det någon timme så vaknade han igen, och...suck...


När klockan ringde 7.30 var jag tvungen att snooza en kvart, vilket aldrig händer!


Så fick jag återigen skjutsa Rasmus till skolan, han hade aldrig hunnit med bussen (...tack vare mamman...).


Nu är kaffet uppdrucket, vilket betyder att jag måste stänga ned och börja städa. När det är gjort ska jag ta mig en cykel/-eller en promenad.

Och efter det hoppa in i ducshen och sedan ska jag och grabbarna skjutsa mamma och Arvid till flyget    


(Lyllos dem....!!!)


Kram på Er alla   

Av Eva - 23 augusti 2011 21:00

Av Eva - 23 augusti 2011 17:50

I morgon far mamma och Arvid till Alanya, Turkiet.

Givetvis har de All inclusive. En hel vecka! Tänk att få slippa alla måsten hemmavid! Vilket lyx!!


Stackars, stackars dem...

Om jag är avundsjuk? Hur kan någon få för sig att tro det  

Jag vill inte alls fara iväg och slippa allt, verkligen inte..

Men det är de såklart värda   


(När de är borta ska jag agera blom -och kattvakt och brorsan är hundvakt.)


Av Eva - 23 augusti 2011 12:41

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards