Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av Eva - 29 augusti 2011 20:49

...det blev en tur till Birsta idag. Igen.

Jag var i valet och kvalet om jag och grabbarna skulle fara eller inte.

Efter mycket om, men och kanske så for vi.


Hör och häpna, men jag hade egentligen ingen som helst lust att fara..


När vi nästan är i Viskan (ca 2.5 mil bort) ringer min frisör och säger att hon har fått en avbokning. Alltså har hon en tid kl. 18.00 till mig!

Men jag var verkligen i valet och kvalet om jag och grabbarna skulle vända hemåt. För när Erika ringde var klockan 15.40


Hm, hinner vi till stan, springa in och kolla efter kläder till grabbarna och hem igen   


-Jo, jag tar tiden kl. 18!

-Men hinner du det!?? frågar Erika.

-Japp, jag hinner!


Vi har 8 mil till stan och det tar ca. 40-45 minuter.


Rasmus hade sett någon t-shirt (sist vi var till Birsta) inne på Lindex, så snabbt in där och tog t-shirten, ett par byxor, en huvjacka och in i provhytten. Yes, byxorna satt bra! Dem tar vi. Vi har inte tid att kolla efter några andra heller för den delen..


Rafsade fram en t-shirt och ett par byxor till Elias också.


Och ja, jag hann till frissan. När klockan var 18.00 slagen klev jag in på salongen   


Skönt att få sätta mig ett tag och få tillbaka andan   


Och som vanligt blev jag j*kligt nöjd med håret!  


   En mer rödare nyans blev det nu.



Nä, nu ska jag kolla Facebook och sedan dricka kaffe med mitt livs kärlek   

Kram på Er!!

Av Eva - 29 augusti 2011 14:26

Alltså, jag vet inte..

I fredags fick vi veta att Rasmus ska fota klasskort på tisdag. Alltså i morgon!

Hade varit bra om vi fått veta det tidigare så vi hade kunnat köpa kläder...   

Han har alltid fått nya kläder tills de ska fotograferas.


Nu vet jag inte om jag ska fara till stan idag, enbart för att köpa nya kläder..   


Känns som om jag har farit klart till stan för ett tag nu.

I onsdags skjutsade jag mamma och Arvid till flyget. I torsdags for jag och grabbarna till stan för köp av regn/-överdragskläder.

I fredags for jag och Lars till stan och handlade mat.


Ska jag fara idag igen?


F****n, jag vet inte hur jag ska göra nu..  


Det är ju lika bra att köpa kläder till Elias i samma veva i så fall, men de lär ju inte fota förrän i oktober. För även han har alltid fått nya kläder till fotograferingen.

Men då får kläderna ligga tills dess..


Inte fick jag någon tid idag, eller i morgon för att färga håret heller... Jo, möjligtvis på måndag. Men det är ju då det..


Suck, åter suck...

Av Eva - 29 augusti 2011 09:46

Under sommaren är det lågtryck på jobbfronten. Men av erfarenhet vet jag att det blir större efterfrågan på vikarier några veckor efter skolan har börjat igen.

Det är kurser, utbildningar och vab (Vård Av Barn, för Er som kanske inte vet) som börjar igen.


Förra vecka ringde en personal från förskoleklassen och undrade om jag skulle kunna tänka mig att jobba i där.


Jag som aldrig tidigare varit i en förskoleklass?

Men självklart tackade jag ja!


I morse ringde bemanningen och frågade mig om jag kan jobba tre dagar denna vecka. Men självklart!


Yes!! Det tar sig  


Nä, nu måste jag ringa till frissan och höra om hon har någon tid till mig. Helst idag!

Måste färga håret då utväxten är rejäl nu. Men det är väl inte så konstigt då det är 10 veckor sedan jag färgade håret. Herregud, är det 10 veckor sedan Nu är det panik!!


Kramelikram!!




Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards