Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Eva - 20 augusti 2011 16:32

Vilket urket väder det är idag...  

Tror jag ska tappa upp ett bad, tända ljus, lägga en ansiktsmask, ta ett glas rött och bara må gott   


Även fast vi har badkar så badar jag aldrig.. De första åren var det lite av nyhetens behag, då badade jag rätt ofta!

Men sen har det avtagit eftersom.


Jo, jag ska nog göra det   



Elias och jag for bort till killen förut med dricka, chips och godis och Elias sa förlåt.

Killen gick det bra med! Phu  



Nä, men tappa upp det där badet nu då kanske   


Kram på Er!

Av Eva - 20 augusti 2011 13:03

Jo, eller hur...

Idag är det arbetsdag uppe i skoterklubbens skoterstuga.


Vi är relativt många som hjälps åt. Vilket bara är roligt! Och en hög med barn också.


Jag och Rasmus kunde inte stanna så länge då han skulle på kalas kl 12.

Jag skjutsade hem honom för byte av kläder och lite lunch. Sedan for jag iväg upp igen.


Men jag hann inte mer än komma upp och slänga på ett par korvar på elden när ett illvrål hörs!

Barnen var och lekte bland träden, i ett buskage, och en kille håller handen för sitt öga och bara skriker!


Vad har hänt, har han ramlat nedför ett träd, har han brutit armen, eller vad fasiken är det som har hänt!??   


Mamman till killen springer allt vad hon förmår till sitt ledsna barn.

En annan kille drar fram killen som gjort illa honom.

Och vems barn tror ni att det är? Ni får en gissning!?


Mycket riktigt, Elias   

Han hade kastat en pinne på killen. Det tog precis bredvid ögat, precis vid näsroten.

Han hade kunnat blitt blind!


Jag blev så fruktansvärt rädd, ledsen, förbannad, frustrerad och besviken på Elias så jag skjutsade hem honom i illfart!


Jäkla unge, att vi inte ska kunna göra något utan att Elias ska vara inblandad i nåt  


Elias vet inte varför han kastade pinnen på killen.. Han vet att det var fel.. Han ska aldrig göra om det igen (det hoppas jag verkligen!!)

Han ska säga förlåt till honom (det blev inte då killen var så förtvivlat ledsen och jag var ursinnig och satte Elias i bilen direkt efter att ha skällt på honom!)


Jag skäms så ofantligt mycket så jag ska fara och köpa godis, dricka och chips till killen sen..

Inte för att det blir bättre av det, men...


Det är rart med barn...

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards