Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Eva - 7 augusti 2011 22:05

Nu är säsongen påbörjad!

Lars och jag var iväg på skotermöte tidigare ikväll. Med diverse information, framtida planer och samtycke i bagaget kan vi nu smått börja längta efter att skotersäsongen ska börja!


Efter fyra lediga härliga veckor tillsammans ska nu Lars börja jobba igen i morgon..
Så tråkigt det kommer bli  


Jag och barnen får försöka göra det bästa av det hela, som till exempel att göra i ordning deras rum! Med början i morgon.


Elias rum kommer bli lek-och spelrum och Rasmus rum kommer bli sovrum.


Visst, Elias har lyckats somna i sin säng ett par kvällar! Men så kommer kvällarna därimellan som han inte vill vara själv, inte törs vara själv och inte vill sova i sin säng. Med utgången att han får somna i vår säng..

Fel, jag vet! Men vi lyfter över honom när vi går och lägger oss, men ändå..


Jag hoppas att det kommer ordna sig när han får dela rum med Rasmus!


Hoppas Ni alla haft en bra dag!

Kram!!


Av Eva - 7 augusti 2011 18:12

Nu börjar jag känna mig riktigt desperat!! Jag får fasiken ingen ordning på håret


När jag beställde tid hos min frisör så skulle det antingen bli 5 veckor mellan klippningarna eller så 9 veckor, då hon ska ha semester.

Det blir 9 veckor, alltså om två veckor.. Men jag behöver en tid NU!! Helst idag    


Jag är desperat! Jag måste ringa i morgon och kolla om jag kan ändra min klipptid till veckan som kommer


Ni som har som mig, kort hår och tjockt hår, förstår vad jag pratar om att inte få fason på håret..


Eller finns det någon i min vänskapskrets och i närheten som är duktig på att klippa och är villig att ställa upp, hör gärna av Er!  



Av Eva - 7 augusti 2011 11:31

Quod habes fove quia crastinus dies est incertus.


(Ta vara på det du har, en morgondag är inte alltid given)

Av Eva - 7 augusti 2011 10:57

När hönorna och tupparna börjar bli könsmogna så gör de upp om vem som ska bestämma i hönsgården.


Igår utmanade hönan ena tuppen, hon gav sig på hans tuppkam så den var blodig. Kändes inte roligt att stå bredvid och bara se på.. Men det här är ju något de måste göra.

Och nu verkar de vara vänner igen!


Såhär såg det ut nyss på bron:

               

Ni ser hur tuppkammen ser ut på tuppen..


Och så lyckades jag äntligen få ett par bra

kort på Skorpan också!

   

Det gäller att föröka fånga ögonblicket när det väl ges!

Av Eva - 7 augusti 2011 02:08

Ojoj, så här sent har jag aldrig gjort ett inlägg tidigare   


Men ikväll har jag varit barnvakt till min gudson, Villner. Medans föräldrarna var på bio. Välbehövligt för dem båda att få egentid med varann!

Älskade unge så härlig han är  

       
    Bilderna är tagna i maj, tre månader sen..



Och när jag kom hem så surrade jag lite med Lars och sen kollade jag av Facebook (naturligtvis   )


Men nu ska fröken ta och styra sig mot sängen..

Go´natt på Er!

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards