Alla inlägg den 16 juli 2011

Av Eva - 16 juli 2011 14:09

Idag hade vi inget som helst inplanerat.

Jag skulle bara städa, påta på och ta det lugnt. Lars skulle fara till stan och köpa husvagnslyse (baktill på vagnen) och en sväng på bolaget. Och barnen skulle städa på sina rum.

Sedan skulle vi grilla till middag och ta ett glas vin och någon öl till.

En helt vanlig dag med andra ord!


Men så pratade Lars med en kompis och de skulle bort på partaj.

Men ojsan, hoppsan hejsan, vi blev tydligen medbjudna vi med  

Kul!!


Men eh, har vi några kläder att ha på?? Det mesta ligger i tvätten som det känns.. Men jodå, nåt rent finns det alltid! 


Bara kaffet är uppdrucket ska städningen slutföras för att sen fortsätta i husvagnen..


Ha en fortsatt bra dag och kväll mina vänner!

För det ska jag   

Av Eva - 16 juli 2011 10:42

En person som man tror gott om kan vara den som man allra minst ska tro gott om..


Det kan vara en person som talar skit om andra men för att i samma sällskap som dem umgås med är väldigt lojal och lyhörd.. Men för att i nästa stund prata skit igen.


Eller så kan det vara en person som lånar pengar av andra för att aldrig lämna tillbaka dem igen. Ursäkterna avlöser varandra om varför de inte har eller kan betala tillbaka.

Men personen håller ändå skenet uppe och låtsas som om inget har hänt.


Sådana pesoner går bort för mig  


Jag är en person som tror gott om alla, vare sig vad de gjort eller ej. Varför vet jag inte.. Även fast jag blev utsatt för både fysisk och verbal mobbing i skolan så tror jag gott om dem personerna idag!

Det finns ursäkter för (nästan!) allt, tror och tycker jag.


Fysisk mobbing:

* du saboterar

* förföljer, jagar

* du står i vägen

* du "råkar" putta

* du slår och sparkar


Verbal mobbing:

* skvaller

* rykten

* förtal

* kommentarer

* fnitter och skratt

* du "skämtar"

* härmar

* viskar

* glåpord

* retas

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards