Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Eva - 12 juli 2011 19:09

Snart, mycket snart, får jag ett bryt   Fast förresten så fick jag det bara för en liten stund sen...


Har försökt med barnen att de skulle plocka ihop leksakerna ute som de tvättade och gjorde rent igår. Jag till och med hjälpte dem! Men, nä.. Icke.


Jo, Rasmus plockade ihop! Lite.. Och Elias? Nope..

Vi sa att vi skulle köpa hem pizza om de skyndade sig att plocka ihop. Men icke!

Det blev köttbullar och makaroner till middag.

Det blev inte direkt populärt kan jag säga..


Sängen har tydligen inte blivit bäddad idag (det ska man kanske inte heller då det är så hög luftfuktighet!?) så den hoppade Elias i och hade koja under täcket.

Fastän jag sagt till han den-dom-det att de inte får leka runt i sängen. Det är ingen lekplats!


Elias bara skrattade åt mig när jag blev arg, men så blev jag riktigt arg i stället! Då skrattade han inte. Jag blev så arg på Elias att till och med Lars som var ute vid garaget hörde min ilska..


Före det så sa Elias till Lars hemska saker som jag inte vill nämna.. Hemska saker som kommer från en kille på endast 5 år! Saker som han inte ens ska tänka tanken på   


Urk, jag känner mig som världens sämsta, sämsta mamma som bara blir arg hela tiden på mina högt älskade barn   


Men jag vet ändå att det är ju befogat. De retas och bråkar med varandra nästan konstant! Vilket i sin tur leder till att deras bråk driver mig och Lars till vansinne. Vi blir på dåligt humör, småless, och tappar lusten att göra något skoj med dem..


Tjat, gnäll, tjat, gnäll...


Om man vill hitta på något skoj att göra med dem och säger till dem att skynda sig att te.x plocka ihop, tror Ni då att de gör det? Nänä, glöm det! Och så blev det roliga inställt bara för att de inte lyssnar.


Det är så tråkigt om vi vill göra något skoj med dem, eftersom att de aldrig lyssnar..


Nu har jag gnällt ifrån mig, och det känns inte alls roligt   Det är inte ofta som jag gnäller om barnen men nu blev det så..


Men nu sover de små ""-arna.. Så Go´natt till Dem..


Kramar från gnälliga morsan




Av Eva - 12 juli 2011 09:31

Igår sov vi länge, hela familjen!

Men det är väl inte så konstigt. I lördags var vi till Albacken på kusinträff och där blev vi länge! For hem så vi var hemma strax efter ett på natten.. På söndagen sov vi hyfsat länge, igår sov jag över åtta timmar, Rasmus sov drygt tolv timmar, Elias sov 14 timmar och Lars vet jag inte hur länge han sov..

I natt sov jag över åtta timmar igen och Elias har sovit över 13 timmar!

Men det har blivit sena kvällar för grabbarna, så det är väl inte så konstigt att sömnen ska tas igen!


Sambon sov och sov, så han tog Elias och jag gav frukost på sängen idag. Vad gör man inte för sin älskade  


På agendan idag står det att jag ska på Söderbergs Handelsträdgård för inköp av plant (½ priset på planten).


Jag som alltid har köpt och planterat blommor innan barnen fyllt år! Men inte år.. Vet inte varför det blev så tokigt.


Efter det ska jag fara med några blommor på min väns grav, (ett år sedan hon gick bort idag..) R.I.P min vän   


Sedan hem och plantera i planten.

Och slutligen ska vi fara och hämta Rasmus i Ånge, där han har sovit hos kusinen.

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards