Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Eva - 11 juli 2011 22:31

Ikväll, nu för att vara exakt, för ett år sedan satt jag och chattade med en arbetskamrat vars pojkvän förolyckades i en mc olycka, ett par dagar tidigare.

Hon mådde oerhört dåligt över vad hon var med om. Hon såg sin älskade förolyckas mitt framför ögonen på henne.

Vem skulle inte må otroligt dåligt över det?


Vi chattade en bra stund..


Dagen efter, på förmiddagen, fick jag reda på att hon under natten/tidig morgon hade lämnat jordelivet..


I morgon är det ett år sedan..   


"En ängel kom förbi"

Det kom en ängel och stannade till,

dröjde sig kvar och iakttog en stund

följde med oss en bit på vägen

såg att allt var i sin ordning

fortsatte sin färd

och lämnade spår

i hjärtat..



-Annika, du finns i mina tankar och jag tänker på dig, inte dagligen, men ofta!

Vi ses igen.. Inte nu, inte sen, men en annan dag!


Kram min vän   

Av Eva - 11 juli 2011 19:13

Någon dag efter att turbobyte är gjort på bilen (men visst, mitt i semestertiden och pengarna skulle ha lagts på annat så har turbon skurit på volvon  ) ska jag och Lars fara på en minisemester med husvagnen!

Bara vi två   

Mamma har lovat att hon ska passa barnen ett par nätter så vi kan fara iväg! Gulle dig mamma  


Jag behöver verkligen en återhämtning och måste ladda upp min energi som är långt nere på det djupaste botten..

Men, jag mår inte dåligt som när jag mådde dåligt. Nej, inte alls!

Utan tyvärr är det barnen som suger ur mig all energi.. Den mindre av dem..

Det är den älskade illbattingen som hittar på småsaker, hela tiden!! Är stor i mun och pratar om saker som man inte ska säga, lyssnar inte, skrattar åt en och... Ja, listan kan verkligen göras lång! Men jag väljer att avsluta där.


Men hur som haver, har Ni några bra förslag om vart vi kan fara?

Inte alltför långt bort (som 20-30 mil), vid någon fin strand, romantiskt och vid kusten!


Kom gärna med förslag   


Kramisar!!






Av Eva - 11 juli 2011 12:43

Pengar, varför ska man behöva vara så otroligt beroende av det?

Spelar ingen roll vad man ska göra, eller inte göra, så måste man ha pengar.

Pengar för att kunna handla mat.

Pengar för att kunna tanka bilen.

Pengar måste och behöver man för att kunna leva helt enkelt!


Visst, man kan leva sparsamt och man kan välja om man vill unna sig.

Väljer man att leva sparsamt behöver man ändå pengar till att tanka bilen och handla mat för.



Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards