Alla inlägg under juni 2011

Av Eva - 12 juni 2011 18:44

Idag har det åskat, slutat, börjat, slutat och börjat och... Så har det hållit på hela dagen.

Rasmus tog och ringde kusinen i Ånge så honom skjutsade vi upp dit, så de skulle få härja av sig några timmar. Elias fick följa med hem igen..


Väl hemma så for Lars iväg till Viskan och uppöver skogarna. Skulle kolla efter någon tjärn..

Elias och jag skulle städa på hans rum, men vi blev trötta så vi lade oss och somnade ett tag. Skönt och välbehövligt!

Efter denna värmebölja och allt åskande fram och tillbaka så..

Städandet var vi dock tvungna att återgå till efter mitt-på-dagen-vilan. 


När Rasmus kom hem hade de badat och även varit på bio. En fulländad dag för honom 


Nu ska vi fara till brorsan och hans fru för att fira svägerskans dotter som fyllt 8 år för ett par veckor sedan och brorsans dotter som fyllde 4 år i torsdags   


Hej så länge!

Av Eva - 12 juni 2011 09:07

Men min son som ogillar åskan sa till mig i morse:- Mamma det åskar! -Nej, det gör det inte, svarade jag.

Men mycket riktigt! Lååångt borta hördes det dova muller  

Sedan har det mullrat lite då och då. Rätt som det är har det mullrat till rejält!

För att sedan försvinna.. Och komma tillbaka.

Som nu.. Medans jag skriver nu så kommer och går den. Snart måste jag stänga ned.


Jag hoppas att det kommer att bli ett rejält åskoväder    Så den hemska kvalmiga, kletiga och äckliga luften rensas upp.


Hoppas att Ni har en bättre luft än oss här..

Kramisar    


Btw, har Ni sett Takidas nya video till Was it I!? Inte? Den är grym..


Av Eva - 11 juni 2011 22:38

 

Idag har jag har inte varit i solen med flit.

Vilket jag aldrig annars är..

Ändå har jag lyckats bränna mig   

Som vanligt..

Det ser inte så mycket ut, men det känns!

Hängtuttar har jag dessutom, men efter två ammningar och viktuppgångar, så...


Inget kvällsdopp blir det för mig och sambon ikväll...

Så nu strax ska jag ta mig en kvällsdusch istället. Och insmörjning utav Aloe Vera kräm!

Efter det blir det tack och godnatt!

Så, go´natt   

Av Eva - 11 juni 2011 20:05

Idag när Elias kom på kalaset så var det bara han?! Stackars födelsedagsbarnet hade fått "avbokningar" eftersom.. Men Elias och födelsedagsbarnet och hennes syster var så glada och nöjda ändå, så dem gick det absolut ingen nöd på   

Där blev vi några timmar, någon timme extra då det bara var Elias där. Mamman och jag hade massor utav tid att surra på   


Efter vi kommit hem så bar det iväg till Näset med grabbarna.


     


     


 

Lååångt där borta bodde vi tidigare.

Här bodde vi!

 

Litet och trångt...

Men vi trivdes!


Efter vi kommit hem beställde vi pizza och rulle.

Nu spelar grabbarna Wii och jag sitter här (i köket) och avnjuter ett glas gott rödvin och Lars sitter i vardagsrummet (även han med en dator!)

Grabbarna ska nu strax duscha och hoppa ned i säng! Sedan ska jag och Lars antagligen fylla lillpoolen och ta oss ett dopp  


Hoppas Ni inte bränt Er alltför mycket i dag när solen gassar på så mycket!

Ha en bra kväll och SKÅL på Er!!

Av Eva - 11 juni 2011 18:00

   

2/12-2010 och 11/6-2011.

Bilderna är tagna med 6 månaders mellanrum.

Av Eva - 11 juni 2011 09:51

Åter en morgon och dag som solen vräker ned massor med varma härliga strålar på oss   Kan det bli bättre? Knappast..


Rasmus tjatar om att få fara ned på Näset och bada. Och Elias väntar på att få fara på sitt allra första kalas, och som han längtat  Lillgubben..


Nu vill Rasmus att han och jag ska cykla. Men jag vet inte om jag hinner.. Jag ska snagga Elias innan kalaset först.

Elias sa -"Men pappa kan ju klippa mig!"

Men det ansvaret tog han inte på sig. Karlar..  


I natt kl. 04.35 vaknade jag av att Elias skrek (av rädsla), trodde att han drömt något (som är rätt vanligt för honom). Men det visade sig att han vaknat utav ett rejält dunder och brak. Det åskade?! Men hoppsan, Lars vaknade visst han med av det och Rasmus! Men inte jag.. Jo, bara för att Elias vaknade.

Men sedan blev inget mer blixter och dunder. Fast barnen fick ändå sova i vår säng och Lars gick och lade sig i soffan.


Nä, nu ska jag ta och starta igång "apparaturen" och dra några tag i Elias hår.

Kanske kommer någon bild senare   


Hoppas Ni alla får en bra dag i dag med!

Det är Ni värda   

Av Eva - 10 juni 2011 19:58

Så har denna avslutningsdag gått till sitt slut. En mycket bra dag har det varit!

Fast morgonen var som vanligt för oss tidsoptimister   Stressig!

Vi kom som vanligt sent pga två grabbar som stängde av sina öron och vägrade att lyssna på vad vi sa  

Men, vi kom oss dit i alla fall. Efter mycket om och men..


Det var en mycket fin avslutning! Solen sken i kapp med alla glada barn och alla stolta föräldrar   


När vi kommit oss hem blev Rasmus hämtad av en kompis. De skulle ta sig ett några, många dopp i deras pool. Rasmus blev där några timmar.

Och bränd blev han på köpet.. Trots att jag smörjt in honom med solskyddsfaktor 50   


När han väl kommit hem blev det dopp igen, fast i vår lillpool.

Och så ikväll skjutsade jag Rasmus och en annan kompis till honom ned dem till Näset. Där blev det bad ett tag också!

Elias har badat hemma i vår lillpool, några timmar.

Mycket plurrande och badande för grabbarna idag    


Rasmus är nu duschad och insmord med Aloe Vera kräm. Stackaren..


Jag bjuder på några bilder från idag:

 

   

 

 

Men vad tusan, jag ser gravid ut  

 Vilket jag inte är!


Hoppas Ni alla haft en bra dag med skolavslutningar, examen, studenter och allt vad det heter idag!

Kramisar till Er   



Av Eva - 9 juni 2011 23:20


Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards