Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Eva - 17 juni 2011 23:37

Av Eva - 17 juni 2011 20:56

Idag när jag stod i en provhytt och testade klänningar ringde mobilen.

Det var bemanningen som bekfräftade att jag ska få jobba två veckor i sommar!


Jag ringde dem igår och hörde om det skulle kunna tänkas bli något jobb för mig i sommar. De skulle ha möte igårkväll och skulle återkomma.


Och idag ringde de! Gissa bara hur glad jag är!! 


Om ett par veckor blir det jobb för mig    Bara 5 km hemifrån..

Okej, det är bara två veckor, men två veckor är ändå bättre än inget!


Jippi!!!



Av Eva - 17 juni 2011 19:29

Idag for jag, Lars och Elias till stan. Jag skulle leta klänning till midsommar och Lars skulle köpa stötdämpare till bilen.


Jag kollade in H&M där jag plockade på mig ca 5 klänningar. Några satt bra. De som satt bra var dessutom svarta. Och svart på bröllop? Nä.. Lars tyckte att det såg lite begravningsaktigt ut, så nä En var faktiskt ljus och blommig med lite 60-tals stuk på! Men nope, den blev det inte..


Men just ja! Haha!!! En klänning var lång med snörning baktill. Så snygg! Och svart..

När jag skulle ta på mig den, gissa vad som hände? Den fastnade!! 

Jag blev tvungen att ropa in Lars i provhytten så han kunde hjälpa mig att ta av den 

Ett gott skratt förlänger livet på Lars nu   



Jaha, vidare in på KappAhl där jag hittade massor utav vitt, vitt och åter vitt. Någon klänning såg väl okej ut. Men jag hittade inget alls 


Nähä, får väl kolla vidare på Lindex då.

Tja, där plockade jag på mig ca 6 klänningar. En satt bra! Men det var någon liten detalj med den som gjorde att jag inte valde den..

Men så tog jag och provade den allra sista, som jag inte alls egentligen alls hade tänkt prova, men gjorde det ändå.

Vet Ni, den satt bra! En vanlig vit och enkel klänning/-tunika.

Och någon till provade jag, men satt inte bra..


Visst, jag hade ärligt kunnat tagit någon utav alla de jag provade, men jag vill faktiskt kunna ha den sedan också. Inte bara till bröllopet.


Sammanlagda klänningar jag testade idag blev nog 13 st. Puuh...

Tack min älskade för att du hjälpte mig idag    Utan din hjälp hade jag antagligen fått gå naken..


Nu myser grabbarna i soffan med deras kusin. Hon ringde igår och frågade om hon fick sova här! Men självklart  


Ska leta mig in till dem jag med nu..

Hej så länge!



Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards