Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Eva - 15 juni 2011 20:47

Idag har barnen verkligen gått mig på nerverna    Älskade skitungar, hur Ni kan driva Er mamma till vansinne  

Har det inte varit det ena så har det varit det andra.

Men nu är de duschade och ligger till sängs, ena sover och den andra nästintill.


Förut blev jag så irriterad så jag slängde mig upp på cykeln och tog en liten runda. Och vad skönt det var!


Lars   håller på att meka/-skruva med bilen som det har varit något klater med sedan ca två veckor tillbaka. Bilkräk.. Men vi ska absolut inte klaga! Bilen har gått smärtfritt sedan den kom i vår ägo för drygt 8 år sedan. Bara något vanligt litet småfel. Så någon gång måste ju bli den första   


Hungrig är jag. Märkligt  Men jag åt för lite till middagen, jag vet.. Men jag var inte hungrig. Men vad ska jag då hitta på att äta..? Flingor kanske?


Bara   kommer in så jag koka kaffe till honom och mig!


Hoppas Ni haft en bra dag!

Kramelikram   

Av Eva - 15 juni 2011 09:58

Vad är det som gör att en del inte tvättar sig efter de varit på toaletten?

Jag har sett många som inte tvättat sig efter de kommit ut därifrån.

Tycker de att:  Nä, jag har inte fått något kiss på mina fingrar så då behöver jag inte tvätta mig. Kan hända att det finns en kissdroppe där!

Karlarna som hållit i snorren, tycker de också samma sak? Varm, och instängd snorre dessutom.


Jag fick lära mig av min mamma (och mycket därtill) att efter ett toalettbesök tvättar man händerna! Kan hända att det finns en kissdroppe där.

Och jag i min tur lär mina barn samma sak!

Även att man tvättar händerna efter att man har snytit sig kan finnas snor i händerna

Man varken nyser eller hostar i händerna heller för den delen. Host och snor baciller finns där.

Nä, usch..  


Jag säger bara en sak om Er som inte tvättar Era händer: ÄCKLIGT!!!!

TVÄTTA ERA HÄNDER!!!





Av Eva - 15 juni 2011 07:56

Hur länge kan drömmar, uppvaknanden eller nattskräck som det kanske heter hålla i sig!?

Elias har haft det, till och från. Men mest till. Under väldigt lång tid.


När han vaknar så får han sova i vår säng, lugnast så. Jag orkar inte hålla på mitt i natten med att försöka få honom att somna om igen i sin säng. Då är det enklast i vår, där han somnar bums.


Jag vill helst inte att han sover hos oss. Fast visst, det är ju mysigt. Men det blir ju så varmt och trångt!

Vår dubbelsäng är dessutom inte stor --->1.60cm<---


Det är lätträknat hur många gånger Rasmus sov i vår säng. Och så kommer barn nr. två och sover mer än gärna hos oss.

De är ju två människor och två helt olika individer   Klart att de är olika varann!

Jag vet att det kommer att ge med sig! Så småningom..

Olika är de även på att Elias slåss, mot Rasmus.

Elias är en ilgadd, det bara lyser bus i hans ögon. Han kan inte och han vill inte..  

Och full utav massor med påhitt! Älskade, älskade gullunge   


Medans Rasmus alltid har varit lugn av sig. Men som sagt, två olika individer   


Nu är det frukostdags, så nu har jag inte tid mer Er!


Hej så länge!



Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards