Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Eva - 26 maj 2011 12:10

..Är uppkallad efter den fornnordiska åskguden Tor.


Torsdagkvällen och den därpå följande natten var enligt folktro en vanlig tid för som hade med magi och trolldom att göra.

Ville man lära sig att spela av näcken eller tillverka en bjära (bjära var ett väsen som en häxa använde för att stjäla mjölk från grannarnas kor) så skulle det ske tre torsdagar i rad. Åtgärder mot sjukdomar skulle vidtas under torsdagsnatten.



Idag var det tänkt och planerat att jag skulle ta mig en tur på cykeln till Fränsta! Men efter att jag lämnat barnen på skola och dagis och jag kommit hem från mamma, så infann tröttheten sig   Ja Christer, jag vet att det inte är någon ursäkt!   

Men jag får fokusera mig på att hänga tvätt och städa i stället..


När Lars kommit hem och vi har ätit tror jag att vi ska lämna barnen hos mamma och Arvid så vi kan fara och handla i lugn och ro.


De senaste dagarna har Elias varit... gräslig    Han har fått lagt sig illa kvickt på kvällen, och då har han somnat före kl. 19!  Visst, han lägger sig i tid på kvällarna men så tidigt som att han har somnat före sju, har inte hänt tidigare    Jo, när han var mindre.

Och så sover han ca 12 timmar! Annars sover han runt 11 timmar.


Jag vet inte om han håller på att växa så han kräver mycket sömn?! Han äter rejäla portioner dessutom.

Killen växer   Men han fyller ju 5 år om några veckor så...


Äsch, städa var det, ja... Innan Rasmus kommer hem kl. 13.30 ska det vara städat här! Bäst att skynda på   



Kramis!

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards