Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Eva - 24 maj 2011 22:39

Jag vill ta mig tid att vara ensam idag.

Jag vill ta mig tid att vara tyst.

I denna tystnad ska jag lyssna-och få höra mina egna svar.

Av Eva - 24 maj 2011 19:00

Om det vore så väl ändå..

Idag har Elias varit likt "a pain in the as"   Annars när han är själv, utan Rasmus, så är han gudomligt snäll och hör efter   

Men inte idag  

Han har framförallt gnällt, sen har han tjatat om att jag ska följa med honom på toaletten som han alltid kan annars!!, kan inte äta, och gud vet allt han inte kunnat idag. Vill inte, orkar inte, kan inte. Han har gnällt och gnölat och haft sig..

Så mitt humör och tålamod har icke varit det bästa idag   Gaah!!


Nu var måttet rågat när han slog Rasmus i ryggen      Tack och go´natt för lille herr´n! Nu sover han..


Nu är det bara Rasmus som ska i säng, om ett tag. Själv ska jag kolla av Facebook!

Av Eva - 24 maj 2011 14:07

Jag skulle ju lägga upp en bild på rabatten/erna! Minnet..  


     


Gulliga Rasmus sa när han kom hem: "Vad fint det blev där ute i rabatterna!"

Gulliga han, han såg!   

Av Eva - 24 maj 2011 13:54

..Är blomrabatten/erna avklarade   Skönt att ha det avklarat nu!

Och skönt var det dessutom ute, trots att Elias och jag stundtals nästintill höll på att blåsa iväg!


Efter att jag rensat rabatterna så känner jag att mina ben är rätt så möra... Igår när jag cyklade kände jag mig helt slut, men bet ihop och fortsatte turen.

Så idag blir det en "vilodag"!


Nu var jag så kaffesugen så sumpen hade knappt sjunkit förrän jag tog mig en stärkande och god kopp   


Nu blir det en tur till Fränsta och ICA..


Kramis!

Av Eva - 24 maj 2011 08:42

Tisdag är uppkallad efter Odens son, guden Tyr (på fornsvenska kallad Ti).

Tisdagen ansågs under medeltiden som en lämplig dag att inleda krig på, då detta var krigsgudens dag.


Åh, så trött jag var när klockan ringde i morse   Jag t.o.m snoozade en kvart!! Händer aldrig annars..

Men kroppen säger väl sitt nu efter tre dagars cyklande och sammanlagt 6 mil!

Och så lägger jag mig inte i tid på kvällarna    Skyll mig själv!


Undras vad som står på agendan idag här hemma..   

Blomrabatten borde, skulle, måste få sig en omgång idag och en tvätt ska ut på tork.

Jo, så får och ska det bli!


Kramisar!




Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards