Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Eva - 16 maj 2011 20:14

Japp, det är tre veckor sedan jag promenerade eller cyklade.. Verkar som att jag kommit i någon konstig svacka   

Men idag har jag både gått och cyklat   Promenaden blev lugn, inte med det tempo som jag annars har.. Men med massor utav surr istället!


Fast cykelturen blev desto jobbigare. Jag tvingade mig själv att ta en rejäl cykeltur, fastän jag verkligen inte hade någon som helst lust alls att cykla som jag tänkte mig..

Det blev dryga milen, och med tanke på att jag varken cyklat eller gått på väldigt länge, så brände det rejält i mina lårmuskler. I uppförsbackarna stod jag upp och cyklade    Som jag inte gjort sedan jag var liten..


När jag kom hem skakade mina ben och armar.. Puuuh, det var fasiken jobbigt    Men det är skyll-dig-själv-regeln som gäller, så jag ska varken gnälla eller klaga!


En välbehövlig dusch är avklarad och nu väntar en god kopp mugg kaffe med älsklingen   


Hoppas Ni haft en bra och härlig dag!

Av Eva - 16 maj 2011 15:02

Idag har jag gått min första promenad på, håll i Er nu, tre veckor   

Det blev varken en rask eller lång promenad.. Men ack så skönt och härligt det var!

Jag gick med en utav mina bästa vänner, Veronica. Och som vanligt surrar vi om ditten och datten  


Efter promenaden for jag till mamma, som kommit hem från sjukhuset. Lite surr där med   Kul att få träffa henne igen! 


-----------------------------------

Igår satt jag och sökte lite på Youtube och fann denna tjej, Adele, som har en otroligt bra röst! Så nu spelas hon flitigt när jag sitter vid datorn.



Av Eva - 16 maj 2011 09:28

"De vackraste och mest värdefullaste tingen kan man inte se eller ens vidröra.

Dem måste man känna med hjärtat"


  /Helen Keller

Av Eva - 16 maj 2011 07:34

Grabbarna har sovit hela natten i sina sängar   

Elias har sovit från ca 19.15-07.00 och Rasmus har sovit från ca 20.00- 07.00 Välbehövligt eller ej, så säg  


Nu är det dags att duka fram den bästa måltiden på hela dagen. Frukost! Sedan ska jag skjutsa killarna på skola och dagis.


Och idag kommer älskade mamma hem från sjukhuset och vårdhotellet   

Där hon varit sedan i tisdags, för operationen i onsdags.


Nä, frukost var det ja!


Kramisar




Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards