Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Eva - 12 maj 2011 22:13

Barnen sover sedan några timmar tillbaka. Skönt! Men då kommer det där samvetet tassandes på tå  

"Mamma... Mamma..." Klart de måste ropa på mig, de är så vana att jag alltid svarar dem när de ropar och frågar.

Att de bråkar, jävlas och slåss med varandra gör inget, det hör ju syskonkärleken till.

Varför blev jag så irriterad, sur och grinig på dem?


Suck.. Den som säger att det är lätt att ha barn, vet inte vad den pratar om! För det är inte lätt   

Hur jag än vrider och vänder så har jag ständigt dåligt samvete.


Jag hoppas morgondagen blir mycket bättre!


Nu ska jag ta och krypa ned i en renbäddad säng och hoppas på att få sova min skönhetssömn. Ostört!

De senaste månaderna och de flesta nätterna har vi plötsligt blivit tre, någon gång fyra i vår säng   Som är 1.60 bred! Jag tycker det är supermysigt att ha barnen i sängen, men jag vill inte ha dem där. Förstå mig rätt, men det blir så nedrans trångt!


Sov gott   

Av Eva - 12 maj 2011 18:46

Med stora bokstäver, ja.


Sedan Rasmus och Elias kom hem från både skola och dagis, så har de nästintill  varit i luven på varandra. Gaah   

Vem blir då på ett utomordentligt vidrigt humör? Men såklart den sura och griniga mamman!


Aah, giv mig styrka någon!!   



I förra inlägget undrade jag hur man gör för att ladda upp batterierna. Jag och Lars bestämde oss för att i morgon skjutsar vi Rasmus på skolan och lämnar Elias hos svärmor. Sedan far jag och Lars till stan och storhandlar     

Jag får ladda upp batterierna en aning och så får både jag och Lars egentid  


Nä, nu ska ungarna i duschen och sedan i säng!


Hoppas Ni haft en bra dag!



Av Eva - 12 maj 2011 13:02

Om det är slut på batterier i tv-dosan, kameran, telefonen eller vad än som det är batterier i, då plockar man ur dem för att stoppa i dem i en batteriladdare. Eller sätter i nya. Vips, så kan saken användas igen!


Vi människor då? Vi kvinnor. Och män. Hur och vad gör Vi för att ladda upp och fylla på våra batterier!?

En del far på semester utomlands och släpper på alla måsten och krav som vi har här hemma.

En del bor på hotell en helg och bara mår gott.

En del tar husvagnen eller tältet och far någonstans och bara kopplar av.


Hur och vad gör Ni för att fylla på Era batterier?

Berätta!

Av Eva - 12 maj 2011 10:01

Om jag hade pengarna skulle jag utan tvekan boka mig och familjen en resa. Direkt! Nu är det tio år sedan vi var iväg hit..


Känns som att jag skulle behöva SEMESTER!!

Jag börjar bli aningen less på att jag ska serva, duka, fixa och trixa..

Hushållerskan behöver semester...    

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards