Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Eva - 5 maj 2011 22:57

..är antagligen... Hm, svårt..

Men det måste nog bli Sällskapsresan!

Av Eva - 5 maj 2011 20:01

..som jag älskar!

  

  

     

  

 

(jag och mitt lilla vinglas  


   

(svärmors goda smörgåstårta)

    

(godis)

 

(min blomrabatt)


 

(skoterkörning)


Bara för att nämna några!

Av Eva - 5 maj 2011 16:07

Typiskt kvinnogöra hos oss:


*Städa


*Diska


*Se till att barnen städar sina rum


*Plocka i och ur diskmaskinen


*Tvätta


*Ser till vad vi ska äta för mat


*Städa bilen


*Vattna blommor


*Se till att gården inte är full med leksaker


*Rensa rabatter


*Putsa fönster


*Stryka


*Duscha barnen


*Se till att barnen har rena kläder




Typiskt karlgöra hos oss:


*Byta däck på bilen


*Klippa gräs


*Skruva med bilen


*Fixa med veden


*Betala räkningar


Kanske någon grej till...


Hur gör Ni i Era hem? Fördelar Ni rättvist!?

Av Eva - 5 maj 2011 08:14

Det är inte kaffets dag idag. Eller min och Lars dag rättare sagt

När Lars var på väg och skulle till att fylla på kaffe i burken så vad händer, om inte att kaffeburken far i golvet   

Det var bara för honom att sopa och dammsuga..


När frukosten var uppäten och den skulle dukas av, så tar jag upp smörpaktet. Men tappar det ärmade smörpaktet över min "lilla" mugg kaffe, som jag endast druckit en mun ur, och vips så var det kaffe över bordet, kaffe på resterande utav frukosten, kaffe på golvet   

Det var bara att plocka fram skurmoppen och skura av..


Och något kaffe har jag inte än fått i mig   För nu ska jag fara och jobba några timmar... Men jag får väl ta mig en kopp där i stället!


Hoppas ER morgon stratade bättre än vår.. 

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards