Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Eva - 1 maj 2011 22:21

Men vi har haft en toppendag!

Som jag nämnde i mitt inlägg tidigare idag att jag ville fara någonstans, blev av.

Det blev en nätt liten tur på bara 48.5 mil   Vi åkte runt åt kalfjället och Ljungdalen!


      

Vi började med ett litet fikastopp på vägen.


 

Lars tyckte att jag såg så sur ut, så han sa "men ryck upp dig". Varav jag började tokskratta!


    

Och så dessa tokungar då  

      

    

Japp, Vemdalsskalet!


   

Älskade ungar  


        

La familia  


      

Fjäll och åter fjäll.


    

Isen låg kvar på en del ställen.. Och mera fjäll.


  


Det riktigt värmer i hjärtat av att se alla dessa vackra fjällvidder!

     

Vad vi skrattade åt dessa tokar som dök upp framför oss!!

Tur det kom en bil från andra hållet, annars hade de antagligen fortfarande spungit framför oss!


    

Kallt!! Brr...  


 

Men det var ju mitt på kalfjället så..


     

Lite mera djur såg vi. En hare och en räv!


En nästintill torrlagd sjö.


     

Två trötta grabbar.. Som höll sig vakna tills vi kom hem kl. 22.00  

   

Solen lyste så vackert! I Östavall och ca 5 mil kvar hem..


Men ja, just! Jag blev uppringd från bemanningen, de vill att jag ska jobba i morgon! Jobb hela veckan  

Stackars barn... Som måste upp tidigt i morgon  

Men de får lägga sig tidigt i morgonkväll i stället!


Nu blir det tack och godnatt från mig..


Av Eva - 1 maj 2011 11:18

Termometern visar nu +7.6*.. Brr Nu när vi haft runt 15* flera dagar så är det kallt!

En mulen, kall, trist och tråkig dag är det idag, så fy.. Jag vill göra något skoj! Men vad  

Jag som älskar att åka bil skulle gärna packa picknickkorgen med gott fika och dra iväg på en dagssväng, någonstans idag!

Kanske jag ska höra med resten av familjen  



Nu har det blivit sådär igen.. Jag har inte gått sedan i tisdags   Men en cykeltur eller en promenad ska avverkas innan kvällen är slut! 


Hoppas Ni har en bra dag!

Av Eva - 1 maj 2011 10:35

Två snabba..

Någonting jag ångrar: Jag kan inte komma på något. Sorry..


Innehållet i min väska: Handkräm, lypsyl, läppglans, någon gammal inköpslista, plånboken, fingervantar.

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards