Alla inlägg den 26 april 2011

Av Eva - 26 april 2011 22:05

"Min mamma har slagit en stol i mitt huvud", sa Elias till momma-mamma en dag.

"Det tror jag inte" svarade hon.

"Nä, jag bara skoja", svarade han.

"Sånt där får man inte skoja om!", sa mamma till honom.

Det svarade han inte på..

Skitunge   


Om "fel person" skulle höra en sådan sak, så skulle jag garanterat bli polisanmäld för barn misshandel!

Det kan vara farligt med barns livliga fantasi och påhitt    Om inte annat så kan det bli farligt!


Denna unge har så mycket fuffens för sig så jag vet inte vad  

Han diktar ihop och hittar på saker och skulle jag inte vara hans mamma skulle jag nog nästintill tro på det han sa!


   

Gullunge   

Av Eva - 26 april 2011 19:53

4530 är numret på en polisbil. Och inte vilken polisbil som helst. Alla Ni som läst Halvanböckerna vet vad det handlar om! Det är Halvan Eriksson som kör den polisbilen. Killen som alltid är med när det händer något spännande!

"Här kommer polisbilen" läste jag för Elias vid läggdags.

Han somnade för snart en timme sedan och Rasmus sover nu. Det var trötta barn som somnade fort ikväll!


Idag har jag, Elias och mamma varit på lekparken. Jag skulle lägga upp bilder från besöket där, men det är något strul så det går inte..  

Men skoj var det!


Nu väntar jag bara på att sommaren ska komma igång så blommorna i mina rabatter ska börja växa så jag får stöka, pyssla och dona där!


I morse for darling bort på jobb.. Men kommer åter i morgon igen   


Nä, nu ska jag läsa några bloggar jag följer, sen klockan 21.00 bänkar jag mig vid tv´n och Desperate Housewifes!


Hoppas Ni haft en härlig dag!

Av Eva - 26 april 2011 08:16

Det finns inget jag oroar mig för.

Eller jo, det finns massor!

Men ska jag börja tänka och fundera över allt som

oroar mig får jag inte göra annat.

Så det väljer jag att lägga åt sidan.

För det finns ändå inget jag kan göra något åt.

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards