Alla inlägg den 17 april 2011

Av Eva - 17 april 2011 19:55

Idag var det avslutning på Getberget. Där fick han fina priser och vinster!

Det är en lycklig och stolt kille jag har här hemma nu  


Jag bestämde mig snabbt för att jag skulle gå upp på berget. (6 km)

Så slapp jag ju gå senare


Men guuud, så jobbigt det var!!  Det gick väldigt bra att gå längs E-14 och en bit upp på grusvägen. Men sen, när jag bara hade ca 500 m. kvar var så kom den värsta branta backen. Puh Men nu är det avklarat!


Väl hemma frågade Rasmus om han och jag kunde ta en liten cykeltur, men jag sa ifrån.. Jag kände mig rätt nöjd efter promenaden.

Men, jag ändrade mig! Eftersom att Lars är borta mån-tors så blir det ingen cykeltur på veckorna. Så varför inte?!

Vi cyklade runt Hussborg, som är 6 km.

Ikväll lär jag garanterat somna ovaggat   


Tidigare ikväll kom svärmor med påskgodis till oss, som hon gjort.

Det tackar vi för! Rasmus hade en kompis här tidigare ikväll så de fick några godisar att kalasa på.


Nu ska kaffet kokas och veden ska eldas så jag kan duscha senare.


Hoppas Ni haft en bra dag  Trots blåsten..

Av Eva - 17 april 2011 09:44

Det ropas: Mammaaa.. Jag är klar nu!

Vips, så måste jag springa upp och torka rumpa. På en dag kan det bli x-antal gånger.


Frukost vet jag inte hur många gånger på en vecka jag dukar fram.

Låt se.. En vecka har ju 7 dagar.. Hm, 7 gånger blir det visst!


Och så har vi middagen. Hur många gånger ska jag tänka till vad vi ska äta? Hur många gånger på en vecka ska jag tillaga den? Det blir några gånger.


Men så har vi ju också tvätten. Den sköter ju inte sig själv. Så vem tvättar? Ja, gissa det Ni.


När jag ändå håller på så kan jag lika gärna ta det här med att städa. Vem gör det? Ja, undra vem..


Tänk om alla kvinnor-tjejer-damer-fruntimmer (kärt barn har många namn) kunde få uppskattning för ALLT vi gör. Det skulle bli i mååånga veckor och månader som vi skulle få känna oss uppskattad. Men blir vi uppskattade?

Nej, karlarna (de flesta, inte alla) tar oss för givna.


För om inte vi skulle göra allt som hör till ett hem, vem skulle då göra det? Inte karlarna i alla fall.


Jag blir så trött, less, uppgiven, grinig, sur, irriterad   


Nä, jag säger upp mig som hushållerska fr.o.m nu!!

Men hemmet då..? Vem ska sköta det   

Av Eva - 17 april 2011 08:29

 


Det är min mormor!

Av Eva - 17 april 2011 00:48

Efter att ha svullat i mig i stort sett hela dagen idag, så är jag glad att dagen nu är till ändo!

Jag hoppas att de godisbitarna jag stoppat i mig inte kommer att göra så vågen kommer att skjuta i väg som ett skållat troll  

Nu när jag äntligen har börjat komma i gång med promenader och annan kost (så gott som) så kanske det inte sätter sig runt midjan, när det händer en gång?


Barnen kan äta och dricka i stort sett vad som helst utan att gå upp i vikt (det är bara vi föräldrar som måste och kan begränsa hur mycket och ofta det blir för dem!)

För barnen gör ju av med allt som de stoppar i sig! Det gör ju inte vi vuxna.. Det lagrar vi. Tyvärr.


Nä, nya tag i morgon! För går jag inte mina promenader och tar mina cykelturer så blir jag "fet" igen. När jag har lyckats gå ned mina få 4 kilon så måste jag verkligen slita hund för att inte gå upp dem igen! Det vill jag inte ska Ni veta     



Sov så gott mina vänner   

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards