Alla inlägg den 14 april 2011

Av Eva - 14 april 2011 22:10

Idag har jag varit helt slut igen..  Vet inte om det kan ha att göra med att vi varit ute nästintill hela dagen, på jobbet. Vilket väder!   


Så ikväll hade jag inte det minsta lilla lust att ta min 6 km långa

korta promenad   Men, jag gjorde det  

Nu när duschen är avklarad, kaffet är uppdrucket och Criminal Minds avklarat så ska det bli sängen för min del.

Är jag sjuk? Nej, men mycket och väldigt trött  


Sov så gott alla underbara!

 

Av Eva - 14 april 2011 21:16

Att jag har ett jobb inom en framtid, på låt säga... 5 år!

Att jag kommer att gå ned 10 kilo inom en väldigt snar framtid.

Av Eva - 14 april 2011 18:26

Försäkringskassan=Förbannadekassan

Jag ringde till Förs.kassan gällande "Begäran om tillfällig föräldrapenning"!

När jag ringde tyckte jag att det gick väldigt fort. För precis när jag skulle slå in mitt personnummer för snabbare service, så kom jag fram till en kvinna:


Jag: Hej, jag har en fråga om tillfällig föräldrapenning.

Kvinnan: Då ska du få prata med min kollega på föräldraavdelnningen. Vänta så ska jag koppla dig.

Jag: Tack.

En kille svarade..

Jag: Hej, jag har en fråga om tillfällig föräldrapenning.

Killen: Okej. Vad är ditt personnummer?

Så jag uppgav det.

Tystnad..

Killen: Du hade aktivitetsstöd där.

Jag: Ja..

Killen: Då ska jag koppla dig till mina kollegor som kan det där mycket bättre än mig!

Jag: Okej.. Tack.

Så blev jag kopplad vidare, igen..

Jag: Hej, jag har en fråga om tillfällig föräldrapenning.. Mer han jag inte säga förrän hon sa:

Kvinnan: Då ska du få prata med dem på Föräldraavdelningen. Dröj lite!

Jag: Okej...!?

Så blev jag ytterligare kopplad vidare för att få höra:

-Just nu är det många som ringer. Du har plats 100 i kön.


Men alltså, kiss my   


Jaja, jag satt och väntade och nedräkningen gick väldigt sakta men säkert nedåt.

När jag efter 23 minuter och hade plats 43 i kön, tjöt det konstigt i telefonen och en konstig upptaget ton hördes testade jag att byta telefon, men icke.. Jag la på.


Jag som aldrig någonsin haft en sådan tur att komma så fort fram och så blev det bara blaja utav det hela   


Lars frågade om jag inte skulle prova igen, han menade på att jag kanske skulle få samma tur som när jag ringde. Men nä..

Fast jo, jag måste väl.

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards