Alla inlägg den 12 april 2011

Av Eva - 12 april 2011 20:46

Åter en dag har gått i april månad. Jag har snart redan jobbat två veckor. Vilket betyder att jag är arbetslös fr.o.m nästa vecka igen.. Förlåt, hemmafru heter det   


Dagen har varit bra förutom att morgonen var grå, trist och regning och att det var en massa dimma när jag for till jobbet.

På jobbet (jag vikarierar på dagis för Er som inte vet det) så gick vi på en regnig promenad i förmiddags. Väldigt skönt med en uppfriskande men ack så blöt promenad!


När vi nästan var framme på förskolan igen såg jag en bil som det stod SVT på, som for in på COOP. Jag sa till min kollega att nu ska de säkert intervjua om den nya bensinstationen. När vi ska till att gå in på gården så kommer SVT bilen och parkerade precis bredvid oss och karln frågar nästintill med andan i halsen om han får ställa några korta frågor.

"-Eh, jo, ja.. Jo, det kan du väl få!"

"-Vänta så ska jag bara ta fram utrustningen.."

"-Men Siw, nu ska han säkert filma oss ,sa jag. Vi som ser ut som hej kom och hjälp oss nu!!"

Mycket riktigt! Fram med micken nästan under näsan på Siw och ställde några frågor. Jag trodde att jag skulle klara mig då jag sa att jag inte var från trakten. Jo, pyttsan.. Mig ställde han också några frågor till.


Men som tur var så blev vi inte med på Mitt Nytt ikväll   




Innan jag satte mig ned och skrev några rader till Er så var jag ut på en 6 km promenad  

Hade tänkt duscha nu innan Desperate Housewifes, men hann inte..

Nä, knäppa på TV´n nu!


Kram   



Av Eva - 12 april 2011 20:40

Min favoritplats är hemma 

Jo, ärligt!

Det är knappt några grannar runtom, ingen trafik (förutom de som är nyfikna och ska kolla var "gammelkvarnen" stod), Ljungan som rinner precis nedanför, lummigt, grönt, lugnt och skönt.

Så hemma är min favoritplats!

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards