Alla inlägg den 9 april 2011

Av Eva - 9 april 2011 22:07

En utav de mindre bra dagarna har äntligen passerat förbi!


Vissa dagar är bättre och vissa dagar är sämre.

Det är inget vi kan göra något åt..

Det är bara så det är.


När de bra dagarna infinner sig så säger vi inte så mycket om det.

Men när de sämre dagarna är så klagar vi och hoppas på att just

den dagen ska ta slut.


Nu är jag bara glad att en mindre bra dag är tilländo!

Av Eva - 9 april 2011 16:50

Rasmus ringde en kompis tidigare idag, och nu leker de för fullt! Det som är lite roligt är att denne kompis är 11 år, alltså 4 år äldre än vad Rasmus är. Men han är en riktig härlig toppenkille! Han leker dessutom med vem som helst oavsett ålder. Ramsus ser verkligen upp till honom!


Elias har varit ute i omgångar idag, men blöt upp sig därimellan..   Nu softar han i soffan med sin käre pappa och har lite pappa-son tid   


Idag har jag tagit en promenad på 6 km! Erkännas ska att jag hade verkligen ingen som helst lust med det.. Jag fick tvinga mig iväg!  För jag visste ju att bara jag kommit mig iväg så känns det bra efteråt. Och det gjorde det   


Nu ska middagen kollas, och sen ska jag skjutsa hem kompisen och så vidare för ett snabbesök till min käre mamma!


Ha en bra kväll!


Av Eva - 9 april 2011 13:20

Pratar utan ord

där sitter vi helt nygrälade


Vi pratar utan att säga ett ord

vi förstår varandra


Du ler inte, jag tittar inte

du andas, jag harklar


Ekot av våra bråk

sitter beklädsamt i väggarna


Altt är orört förutom orden vi kastat på varandra

som knivar sitter de fast på våra kroppar


Vägrar att släppa

Tankarna spolar tillbaka som en gammal video

och allting kommer tillbaks


Har lust att säga något men är för rädd för att punkteras av ännu ett vasst blad


Jag tittar på dig, du tittar tillbaka

Vill du ha mat?


Ja, du läste mina tankar

Vi kramar om varandra som om inte knivarna fanns där


Vi ångrar, vi förlåter

Vi älskar varandra

Av Eva - 9 april 2011 09:10

Oavsett när jag måste kliva upp så lägger jag mig sent. Varför? Ja, det undrar jag med..

Så när fredagen kommer är jag totalt slut    

Jag var sugen på kaffe igårkväll men jag orkade inte dricka, så jag gick och lade mig. Jag somnade bara jag la huvudet på kudden, och sov från 23.00-8.00

Så skönt att ha sovit ut!


Grillad skinkstek    (min absoluta favorit!!) och potatisgratäng åt vi till middag igår. Yuammi!!

Så grillat blir det inte här till middag idag.. Funderar på om jag ska försöka mig på att göra en paj! Det är väl inget svårt, tycker säkert många. Men jag som är så osäker när det gäller "lite mer avancerad" matlagning är det ett stort steg för mig.. Det ska vara enkelt och gott dessutom. Vi får se..


Ha en bra men blåsig dag mina vänner!!

Av Eva - 9 april 2011 08:51

Jag är en väldigt känslig person, men gråter gör jag nästan aldrig.

Bara om det blir tjafs och tjat om sådant som känns onödigt

att behöva ta upp, då gråter jag..

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards