Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Eva - 22 mars 2011 21:50

Idag har jag varit till frissan och färgat och klippt håret. Yes, äntligen  

Klippte gjorde jag bara för 6 veckor sen, men färgade var desto längre sedan.. Så det var verkligen på tiden!

Och nu ikväll har jag stått på berget och sålt fika. Eh, sålt och sålt..  Det var inte många själar som var och åkte slalom ikväll och köpte fika. Kan det vara blåsten  storm? som höll folk hemma!? Men i trevligt sällskap och såklart kaffe så gick tiden ändå  


Hur det gick med vattnet? Det är tillbaka. Tack och lov!


Nu blir det.. Exakt! Kaffe med "gubben"   


(Jag missade Desperate Housewife´s ikväll.. Bara för att jag var tvungen att hänga en tvätt och ladda i en ny och plocka ihop i hallen    )


Hoppas Ni haft en bra dag!


Av Eva - 22 mars 2011 11:46

Jag kan inte gå på toa, jag kan inte tvätta, jag kan inte putsa fönster, jag kan inte skura golv, jag kan inte tvätta håret och jag kan inte diska.. Vad är den gemensamma nämnaren för dessa? Precis, vatten!


Vi har knappt något vatten!!



Jag antar att det är en vattenläcka någonstans. Därav inget vatten..

Men jag såg igår och idag att de håller på att gräva vid vägen bara knappt 1 km härifrån. Samt en kommunbil som jobbar med vatten och avlopp fara runt.

Så jaha, kul.. liksom..    


Av Eva - 22 mars 2011 07:02

Jag har två vänner som jag kan surra med precis allt om!


Den ena är Veronica som jag lärde känna i lekis (som det hette på den tiden). Vi har följts åt sedan dess, men hade ett litet "uppehåll" på några få år när hon flyttade 50 mil bort. Men sedan kom hon åter igen!


Tack vännen att jag har dig, det är guld värt att ha en sådan fin vän som dig som ställer upp och som är så komisk


Min andra vän är Marie (Nessis blogg) som jag lärde känna när vi flyttade grannar med dem. Vi gick då i klass 3, resp. klass 4. Vi har följts åt sedan dess. Några få års uppehåll blev det även där. Men nu är vi åter "på banan" igen!


Tack älskade vän att jag har dig som jag kan byta tankar med mellanåt, det behövs   Tack för att du är så fin och underbar   


Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards