Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Eva - 2 mars 2011 19:32

Nu har jag och Rasmus kommit hem efter att ha varit på berget några timmar. Men just ja! Hahaha!!!   

När vi kom upp på berget och vi skulle ta ur skidorna ur bagaget så sa Rasmus på skämt,

"tänk om inte skidorna och stavarna skulle ligga där".

"Nä, ingen fara. De ligger alltid där."

Gissa om jag blev rejält förvånad när jag öppnade bagaget och såg:

Inga skidor!!??   

Det vara bara att vackert sätta mig i bilen och fara hem igen.

Jaja, nu har grabben åkt och det gick relativt bra för honom   

Förutom att han ramlade och tappade skidan..


Nu blir det dusch och sängen för honom.

Sen ska jag mysa ned mig i soffan med Lars och en kopp kaffe   

(och slumra lite   )


Ha en fin kväll!

Kramisar   

Av Eva - 2 mars 2011 14:31

Idag så kom jag mig äntligen ut på en riktigt härlig promenad!   

En promenad på ca 6 km blev det.

Sen så bjöd mamma på lunch och kaffe under solens varma strålar!   


Om jag fått något gjort hemma? Nej..

Jo, jag fick min efterlängtade promenad förstås   


Strax ska jag hänga en tvätt och diska, sen förberedelse för middag.

Rasmus ska på berget ikväll och tävla.

Så middagen måste ätas före 17, i stället för runt 18!


Hoppas Du haft en bra dag ute i solen, vare sig Du jobbat eller ej   

Kramisar   

Av Eva - 2 mars 2011 09:39

I morse, kl 05.00, vaknade jag av Elias:

Elias -Mamma, kom..

Jag -Nä, kom du.

Elias -Jag kan inte..

Jag -Jo, kom.

Elias -Jag kan inte, jag kommer inte upp ur sängen.

Jag -Jo kom, du kan visst.


Elias börjar nu skrik-gnälla-låtsas gråta.


Elias -Nä, jag kan inte!

Jag -Men sluta, kom om du ska!

Elias -Jag sitter fast.

Jag -Det gör du inte alls! Sluta gnäll och kom om du ska!

Elias -Men jag sitter fast i sängen, jag kan inte. Kom och hjälp mig!!


Jag blir irriterad.

Jag -Nu slutar du och kommer hit om du ska!!!


Lars klev upp och gick in till Elias och sa åt honom att: "Kom om du ska"


Elias -Nä, jag har ont i halsen, jag kan inte kliva upp.

Lars -Klart du har ont i halsen när du skriker på det viset!

Elias -Jag har knoppar i halsen så jag kan inte kliva upp.

Lars -Men sluta skrik och gnäll så får du inte ont i halsen.

Elias- Men jag kan inte sluta..!


Lars gick och lade sig igen.


Elias fortsatte gnäll-skrika-låtsas gråta. Och klockan var nu runt 5.15

Elias -Mamma, kom!!!

Jag -Nä, jag tänker inte komma, för du kan själv!

Elias -Jag har ont i benen, så jag kan inte kliva upp. Du ska hjälpa mig!!

Lars -Mamma tänker inte komma. Vill du vara med mamma så får du kliva upp!

Elias -Men jag kan inte!! Jag sitter fast.

Lars -Vart sitter du fast nånstans? Kom om du ska.

Inget svar. Lars gick återigen och lade sig..


Elias blev nästintill hysterisk -Jag är kissnödig!! Hjälp, jag är kissnödig!!

Suck....


Lars - Men kom då! In på toaletten.

Elias -Torka mig!

Lars - Men du har ju papperet precis bredvid dig?! Ta papper och torka dig!

Elias -Jag kan inte!


Lars gick och lade sig återigen..

Elias sitter och gnäller-låtsasgråter-skriker en bra stund.


Lars kliver återigen upp-Men nu får du ta och torka dig!! Snart har du väckt alla i huset!

Sagt och gjort, så torkade Elias sig.


Lars -Tvätta händerna nu innan det blir varmt och du bränner dig.


Men Elias står och gnäller-låtsasgråter-skriker

Elias -Aaaj, jag brände mig...!!

Lars -Vad var det jag sa? Att du skulle tvätta dig innan det blev varmt!


Nu är klockan 5.37 när Elias kommer och lägger sig.

Ja, han fick lägga sig i vår säng.. Ni tycker säkert att det var dumt gjort med tanke på hur Elias betett sig! Det tycker även jag, men jag orkade inte orka hålla på att bråka något mer.. Speciellt inte med tanke på vad klockan var.


Vad gör man åt barn som "INTE KAN" 

Men som kan annars, bara de är på rätt humör!

Jag blir nästintill GALEN, KNÄPP, ARG, FRUSTRERAD   



Tips, någon   






Av Eva - 2 mars 2011 09:20

Känslor kan vara så mycket! Det är svårt att definiera något specifikt.

Det får bli denna:

 

Känslorna jag känner för Lars, behöver jag nog inte nämna   

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards